Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Håber at i vil give mig nogel gode indspark og hjælp.

Jeg i et stykke tid kigget efter en ny fladskærm til stuen, og har i den forbindelse haft en del gavn af flatpanels.dk, men ak jeg kan sgu stadig ikke beslutte mig.

Jeg kigger efter en 42-46" skærm, i et prisleje omkring 10-12k. Siddeafstand fra skærmen er omkring de 3m.

Mit udgangspunkt har fra starten været et Full HD med 1080p, og at undgå ekstern tuner, så jeg slipper for en ekstra fjernbetjening.

Jeg får pt. sendesignal via fællesantenne. Anlægget er opgraderet og klart til digital signal, og sender lige så snart udbyderne begynder. Jeg har desuden mulighed for tv via fiber (profiber).

TV´et skal som udgangspunkt kun bruges som fjernsyn, og i mindre omfang til PS.

Jeg har derfor pt. kig på et phillips 42PFL7762D:
http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... ?ID=405682

og et sony KDL-46T3500
http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... ?ID=409816
har også kigget på d3500.

De har dog begge kun DVB-T tuner, og jeg skal vel bruge DVB-C eller?

Jeg har dog samtidig erfaret at de i princippet næsten kan være ligemeget med tuneren, da der snart skiftes fra mpg2 til mpg4 og jeg derfor alligevel skal ud og have en ekstern tuner for at få fuldt udbytte af tv´et.

Jeg har ladet mig fortælle at der på sony´en kan købes en opgradering eller sådan noget til tuneren, så den er klar til mpg4 uden at det betyder at jeg skal have ekstra fjernbetjening.

Håber i kan/vil hjælpe mig.
Af tbs2004
jeg insisterer ikke på Full HD, men vil gerne have det bedst mulige for pengen og samtidig være lidt fremtidssikret.

Jeg har godt læst artiklen... sp. er som om jeg skal rykke sofaen :)
Af van the man
prøv at kigge på panasonics nye modeller. feks kan du her på siden se et fælleskøb til under 10000 for deres px80 i 42".
bedste billede=plasma 8)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
For lige at gøre det klart, så er der ikke tale om noget fælleskøb, som recordere.dk desuden har copyright på. Alle kan benytte sig af tilbuddet og vi holder ikke styr på hvem der bestiller hvad.

Det er ikke en pulje du skal tilmelde dig.
Af zyckelmaster
Der er ingen tvivl, hvis du vil bruge 10.000-12.000 kr. Du skal købe det nye Panasonic PX80 (se fx tilbuddet her på sitet: 9.895 kr. + levering).

PX 80 har godt nok ikke full-HD og ej heller indbygget DVB-C tuner, men med den sideafstand du indikere, så har du ikke brug for full-HD på en 42" skærm. Og hvad angår indbygget tuner, så sparer det dig godt nok for en fjernbetjening, men du risikerer, at der er funktioner fra din tv-udbyder, som tuneren ikke understøtter, og du risikerer at blive teknoglogisk overhalet i løbet af 1-2 år (udviklingen inden for digitale tunere går stærkt), og så skal du alligevel have en ekstern tuner.