Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Flatpanels,

Jeg er på udkig efter et nyt TV i helst 75", havde håbet på at finde et til omkring 10.000,- men man bliver jo lokket af de lidt dyrere modeller :s
Jeg har især kig på følgende modeller:
Samsung QE75Q80T /// Pris: 13.995,- inkl. moms (på tilbud denne uge)
https://www.pricerunner.dk/pl/2-5164957 ... ign-Priser

Sony KD-75XH9096 /// 11.995,- inkl. moms (men set til 10.995,-)
https://www.pricerunner.dk/pl/2-5208410 ... ign-Priser

Går egentligt bare efter det bedste panel til pengene, så andre bud er mere end velkommen :-)

Har læst gode ting om begge ovenstående modeller, men er virkelig i tvivl om hvilke man bør vælge. Samsungs QE75Q70T havde vi også kigget på (det passede budgettet lidt bedre), men syntes at læse at Q80'eren er langt bedre? :s

Gode råd er kærkommen, vi har ikke travlt med at købe, men tænker tidspunktet er godt lige nu :-)
Hej

Jeg har for nyligt købt et Samsung Q80T, dog i 55". Jeg havde ligesom dig, også kig på Q70T men opgraderede i stedet til Q80T, da jeg fik meget mere fjernsyn for pengene, kontra et Q70T. Og jeg har ikke fortrudt! Jeg er ovenud tilfreds med Q80T. Det kan varmt anbefales.
Jeg kender dog ikke noget til det Sony, du linker til, så om det er bedre eller dårligere, ved jeg ikke.
Dog skal du være opmærksom på, at hvis du har TV2 Play, kan du ikke se det på et Sony TV længere. Det var hele årsagen til, at jeg købte nyt fjernsyn. Havde et Sony tidligere.
Ikke Android som sådan, men bare på Sony-TV. Jeg fik en mail fra TV2 Play om, at app'en ikke længere ville virke på Sony TV fra en bestemt dato og ganske rigtigt. Efter den dato kunne jeg ikke længere åbne app'en på mit Sony TV.
Det er bestemt ikke noget problem at se TV2 play på Sony TV. Det er jo et Android TV, og har dermed indbygget Chromecast, og med TV play på mobilen, går det jo som en leg. Derudover er der en vis garanti for opdateringer af OS og Apps på Sonyen, hvilket ikke er tilfældet med Samsung. Q70 er et middelmådigt TV, der svarer til sidste års Q60. Q80 er noget bedre, da det har zonestyring. Billedmæssigt vil Q80 og XH9096 performe nogenlunde ens vil jeg mene. Og derudover er Sonyen jo et par tusinde billigere, så valget burde være let.
Det er muligt, at det kun var på mit ældre Sony KDL-50W805B fra 2014, at det var et problem. Der var vist ikke indbygget chromecast i.
Men hey, så havde jeg en god undskyldning for at få et nyt TV, da fruen ser rigtig meget TV2 Play :D
Tak for input til jer begge - det vil jeg have med i overvejelserne :-) TV2 Play benytter vi ikke, så det er ligegyldigt for os.
Håber at kunne se begge modeller fysisk i weekenden måske, og derefter træffe et valg - medmindre der kommer andre bud på banen :-)