Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

hejsa er ny her og har købte dette og det er på vej. Men er blevet meget i tvivl ved læse testen herinde. Har også kig QE55Q75, QE55Q90 og lg OLED55CX.
SÅ hvad skal vælge eller måske jeg kig hen på noget andet. Ser film og sport.
Nu har jeg dette https://www.dustinhome.dk/product/50105 ... 1613678221
Maks 10.000. Men må gerne koste f.eks. 5000 ligesom det tv i emne feltet. På forhånd tak for svaret
Velkommen til :-)

55" Q70T er ikke et dårligt TV til 5.000 kroner, men ift. markedet, så kan du for lidt ekstra få meget mere. F.eks. LG OLED55CX er så godt som markedets bedste billedkvalitet, så du tager et meget markant op skridt fra middelmådig billedkvalitet i Q70T. Det er en ret unik situation på TV-markedet, at man kan få markedets bedste billedkvalitet i de prisklasser, som 55" OLED pt. sælges til.

Jeg vil i den forbindelse henlede din opmærksomhed på 55" Panasonic HZ980. Det har nogenlunde samme billedkvalitet som LG OLED55CX, men sælges pt. til 6.999 kroner. Man skal nok være hurtig. Dog er smart-delen i HZ980 ikke værd at bruge, så her vil du skulle supplere med f.eks. Apple TV-boksen, hvis du streamer film mv.
Samsung's ord QLED er i bund og grund helt det samme som konkurrenternes LCD skærme.

Det er blot firmaets Marketingsafdeling som er lidt kreative til stor forvirring for forbrugerne men til stor glade for Samsung's økonomi som forvirrer kunderne.

Og ja. Ved godt at jeg gentager mig selv men Elgiganten, Power og de andre sælgere er ikke meget for at indrømme det.

LG/Philips/Panasonic og Sony laver både LCD og den anden teknologi OLED.

Samsung har ikke OLED på menuen endnu, men har så udviklet en, hvad de kalder en "forbedring af LCD-skærmen" som de så kalder QLED, hvilket også er en god skærm men ikke OLED niveau.

Hvis du ser meget tv film og sport samt ønsker at have dit tv i en del år, så bør OLED være øverst på din seddel men det er selvfølgelig også noget over 5000 kr
Har du et link til dem du synes jeg købe. 7000 er ikke noget problem overhovedet. Mange tak fordi du svare. Så må jeg nægte modtagelse af dét andet. Jeg link til mit nuværende. Og dét virker sådan set fint. Og har haft dét siden 2012
ved du om man kan få wupti hene tv'et hvis man ikke synes om det. Det gør føtex ikke.. Men tænkte et andet tv måske. Men hvis du mener det her er hvad skal købe så må jeg udenom samsung.
Det Samsung TV du linker til når slet ikke HZ980 bare til sokkeholderne. Du får altså markedets bedste billedkvalitet til 6999,- kr, så køb køb😃