Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Volff
Hej.

Efter at have skrevet herinde om hvorvidt det skulle være Plasma eller LCD fik Yakken overtalt mig til at gå ned af Plasma vejen.
Der er nu ingen tvivl om at modellen bliver et Panasonic TV problemet er bare deres nye PX80 serie der står lige for døren og kaster tvivl i hovedet på mig... 42'står herhjemme til lige godt 10.500-11.000 og det er sgu noget over budgettet, ved godt dette er mere en direkte pris hos fysiske forretninger men kan vi regne med at denne falder til et tilsvarende prisklasse ala PX70erende i de kommende uger i diverse internet butikker? eller er det alt for urealistisk?
Ved godt man skal defirentere imellem de udenlandske forhandlere og de danske men kan da ikke være rigtigt at der kan fås en PX80 i samme prisklasseforhold i udlandet som PX70eren?

Hvis PX80eren ikke falder indenfor de næste par uger vi jeg nemlig bare straks gå ud og købe PX70eren. Dog virker 24p som en attraktiv feature, men vil hellere have et dejligt tv nu end om måneder :P

Anyway håber ikke jeg spørger for dumt, ved godt det er svært at sige med det her markedet kunne bare være ret rart at få nogle spekulationer af jer Flatpanels entusiaster :)
Af noel.dk
Det er, efter min mening, meget usandsynligt at den allerede efter et par uger falder til samme prisleje som PX70'eren, da denne jo efterhånden har været på markedet i ret lang tid. Og da Panasonic, gang på gang, bliver kåret til "bedst til prisen", så vil det virke tåbeligt for Panasonic at sænke prisen væsenligt da de formentlig ingen problemer har med at komme af med den, og den i forvejen er prissat rigtig fornuftigt :)
Af Volff
Helt sikkert det dog der bare kan undre mig en del er at både i sverige, tyskland og england bliver den pristsat til at rykke PX70eren helt ud. Umiddelbart underligt at den skulle være så meget dyre herhjemme :(
Af noel.dk
Volff skrev:Helt sikkert det dog der bare kan undre mig en del er at både i sverige, tyskland og england bliver den pristsat til at rykke PX70eren helt ud. Umiddelbart underligt at den skulle være så meget dyre herhjemme :(
Nu synes jeg nu ikke den er SÅ meget dyrere, 11K kontra ca 9K, det synes jeg ikke er "urimeligt" når der er tale om et produkt der netop er kommet på markedet.
Af tobey17
Der er fælleskøb på recordere.dk

der kan du få 37 px80 til 9199, og 42 til 9999,-

Så det er da et ok tilbud:)
Af Volff
noel.dk skrev:
Volff skrev:Helt sikkert det dog der bare kan undre mig en del er at både i sverige, tyskland og england bliver den pristsat til at rykke PX70eren helt ud. Umiddelbart underligt at den skulle være så meget dyre herhjemme :(
Nu synes jeg nu ikke den er SÅ meget dyrere, 11K kontra ca 9K, det synes jeg ikke er "urimeligt" når der er tale om et produkt der netop er kommet på markedet.
Næ, men når man er studerende er det selv de små ting der trykker, tag også i betragtning at PX70 kan hverves til ca. 8000 lige pt stadig en forskel på 3000.

Kigger jeg lige på Tobey dog er det stadig lidt for dyrt :)
Af tobey17
Tja.. jeg nupper selv en 42 tommer.. tror jeg får mest ud af den.

Desuden. Så er det ok at give lidt mere for en bedre version.. Der er jo mange gode opdateringer i den nye..

PS: er selv studerende..hhee.. Men gider ikke game ps3 på et alm. tv :p
Af moand230
Hvordan fungerer en ps3 sammen med sådan en skærm? Ved jo, at opløsningen på plasmaskærmene ikke er ligeså høj, som på mange lcd.. Får man det optimale ud af sin ps3 når man har en PX70? Jeg har nemlig også overvejet sådan en skærm..
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
tobey17 skrev:Der er fælleskøb på recordere.dk

der kan du få 37 px80 til 9199, og 42 til 9999,-

Så det er da et ok tilbud:)
Vi har gennem lidt tid prøvet at arrangere et brugertilbud på PX80 serien, ligesom vi tidligere har gjort med f.eks. Sharp XD1 og HD1 seriene. Det er nu klart.

Det kan ses på forsiden nu eller på dette direkte link: http://www.flatpanels.dk/brugertilbudpx80.php
Af Bliss
vent da 14 dage, så er priskrigen på sit højeste og nyhedsværdien er faldet, Tror ikke at PX80 bliver billigere end PX70 netop fordi alle er ved at sælge deres lager af PX70 ud så de kan få PX80 ind istedet, men tror at PX80 bliver billigere endnu, prisen skulle gerne komme under 9.000, ellers giver det jo ikke mening at lade PX70 udgå da de så kunne sælge dem istedet
Af Volff
Bliss skrev:vent da 14 dage, så er priskrigen på sit højeste og nyhedsværdien er faldet, Tror ikke at PX80 bliver billigere end PX70 netop fordi alle er ved at sælge deres lager af PX70 ud så de kan få PX80 ind istedet, men tror at PX80 bliver billigere endnu, prisen skulle gerne komme under 9.000, ellers giver det jo ikke mening at lade PX70 udgå da de så kunne sælge dem istedet
Umiddelbart var det også det jeg ville mene, har lige tjecket kontoen og hvis jeg groer nogle frugter i haven og lever af dem i en måned så kan jeg sagtens have råd til tilbuddet her på siden. Men nu venter jeg lige og ser hvordan det skrider frem.
Af BiggBoss
Hvad er forskel mellem PX70 og PX71?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
PX71 er den tyske version og PX70 er den danske. Billedmæsigt og designmæssigt er de ens.
Af mbm
Nogle der ved hvilken tysk online biks der sender PX80éren til DK.
Jeg kan desværre ikke lige finde nogle.

Det koster jo kun 7500kr i tyskland :)