Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af donlos11
Hej!

Jeg skal til at købe et Sony 55" OLED TV KD55A85.

Wupti, Føtex og Bilka har det til salg - alle til 9999kr

Umidelbart hælder jeg mest til Føtex da jeg tænker det er smart man kan køre ind med det til en fysisk butik hvis der skulle opstå noget.

Men kunne godt tænke mig at høre jeres erfaringer med de overstående forhandlere?

Hvor ville I købe det og hvorfor?

På forhånd tak,
Tobias
Af SPV1977
Jeg har netop haft en meget langsommelig med Salling Group på et tv, der var defekt ved leveringen. TV'et var købt i Wupti.com, men jeg tvivler på, at det gør den store forskel om det er Føtex, Bilka eller Wupti. Deres service har været helt på månen med enormt lange svartider, ingen respons, uendelig behandlingstid og først pengene tilbage, da jeg har rykket jeg ved ikke hvor mange gange for det. Faktisk kom der først gang i sagsbehandlingen, da jeg lagde sagen på Trustpilot, hvilket jeg så mig nødsaget til to gange - så fik jeg til gengæld også svar straks, også selv om det var søndag, og der var stort set ingen ende på, hvad de ville gøre. Desværre havde de så tilsyneladende glemt det dagen derpå ...

Og nej, ved reklamationer skal de sørge for at varen kan blive transporteret - men ved fortrydelsesretten kan det selvsagt være smart bare at kunne aflevere det i en forretning, og hér tilbyder de alle tre, at du kan levere en vare tilbage i en hvilken som helst Føtex eller Bilka.
Af Nagash
Supergris skrev: 17 feb 2021, 20:21 Husk også, der gælder ingen fuld returret ved køb i fysiske butikker, så fælden klapper med det samme, du har brudt emballagen!
Det gør der dog så længe han køber det på butikkens hjemmeside og bare afhenter den i butikken. Det anses stadig som netsalg og er derfor beskyttet af samme fortrydelsesret, som hvis det er blevet leveret.
Af Beckham
jng skrev: 17 feb 2021, 15:28 Det er samme virksomhed. Hvis der opstår “noget”, skal du da ikke selv fragte tv-apparatet til en reparatør.
Har det ikke også noget at gøre med producenten? Eller snakker vi størrelsen på tv'et? Jeg har da to gange haft Sony til at afhente mit tv til reparation. Eller rettere sagt deres servicepartner, men alligevel...