Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af terrybogard
Hej allesammen. Jeg står snart og skal ud og købe et nyt tv og har besluttet at det skal være sharp. Problemet er dog at de har lavet to modeller som jeg vakler lidt imellem. Den ene er Sharp LC 42XL2S som jeg mener er deres top model eller er deres kommende top model. Den anden er Sharp LC 42X20E.

Er der nogen der kan sige mig hvad forskellen på de to fjernsyn egentlig er. For den første koster omkring 15.000kr og den sidste koster kun omkring 13.000.

Jeg vil gerne have et fjernsyn som har 100HZ og må gerne være med 1:1 pixelmapping. Er der nogen der ved om begge disse tv har dette?

Et sidste spørgsmål er om der er nogen som har set de her tv og hvis der er 100hz på dem begge om det kan ses og giver et godt billede? For har hørt at nogen mærker har haft problemer med 100hz feks samsung.

På forhånd tak
Af Bliss
har set flere af sharps paneler i aktion nu, og ja deres 100Hz virker fremragende, faktisk så fremragende så man har lyst til at slå det fra når man afspiller film fordi billedet bliver "for" godt hvilket man skal vænne sig til.
XL serien lover at de kan levere både P24 og 100Hz mens X20 serien ikke har angivet at det kan vise 100Hz men stadig P24 (96HZ). Desuden skulle XL-serien ha en forbedret farvegengivelse, hvilket dog lyder lidt sjovt da det er det som X20 serien høster meget ros for
X20 er udviklet til det skandinaviske marked og ligger sig imellem LC42XD1E og XL-serien.
Ville personligt gå efter X20 da den er billigere og jeg i sammenligning ikke kunne se forskel på alm tv på de to, samt at begge leverer P24 så filmoplevelsen er den samme
Af terrybogard
Jeg siger mange tak for hjælpen. Det gjorde at jeg blev noget kun klogere. Tror også at jeg regner med at skulle købe X20 istedet for XL20. Gad dog godt der var et sted hvor de havde den på udstilling her i aalborg egenen. Men det må jeg jo bare vente med og se om det sker ;-)

MVH Peter
Af Bliss
el-giganten har nogle af modellerne udstillet, mener også de har en afdeling i Ålborg
Af keler
Eneste forskel er som sagt 100 hz og design.

Så må man jo gøre op med sig selv om 100 hz er et par 1000,- mere værd ;)
Af terrybogard
Jeg var ude i Elgiganten forleden hvor de havde hd1 modellen men jeg mener ikke at de havde fået nogle af de andre hjem endnu desværre. Men skal ihvertfald lige se forskellen på 100hz og ikke-100hz modellen for er der ikke den store forskel så køber jeg sgu den almindelige :D