Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jensholm
Hej

Jeg har et 65" AF8 nu, og kigger egentligt efter 77" OLED. Synes dog priserne går for langsomt nedad. Vil dog gerne op i størrelse. Har overvejet et XH95 i 85" da jeg tænker kvaliteten er hæderlig og kan bruges et par år til OLED i stor størrelse kommer ordentligt ned i pris.
Tænker I det er et godt bud eller er kvaliteten på LCD stadigt for dårlig når det er så stort ift clouding osv?
Af Beckham
Nu ved jeg ikke hvad dit budget er på, men du har set det nuværende tilbud på AG9?

Når det er sagt, så er 9505 helt sikkert blandt nogle af de bedste modeller på LCD markedet lige nu. Har dog ikke lige set det i en 85" udgave.
Af henrik.yde
Ja, det er et supergodt køb, og kvaliteten er mere end bare hæderlig. Jeg har dog kun set det i 75 tommer. Men hvis du kommer fra et AF8, så er det et skridt ned i billedkvalitet. Hvis du kan finde de sidste penge, så er AG9 jo på tilbud som Beckham skriver.
Af jensholm
Tænker måske skridtet i kvalitet ikke er så langt ned? Så var planen at skifte tilbage til 77, 83 eller 88" OLED når priserne kommer ordentligt ned (og nyere og mere lysstærke paneler vinder frem).
Tænker også jeg kan få en fornuftig pris for mit AF8 der lige er rundet de 2 år og således uden garanti. Hifiklubben har også XH9505 i 85" for 20k med 3 års garanti 😀
Af Beckham
Det kommer jo nok lidt an på hvad materiale du kigger på en stor del af tiden. Sidder du og ser 4K HDR film af tiden, så vil du jo uden tvivl mærke et drop i kvaliteten ved at gå fra OLED til LCD. OLED kan jo bare noget som LCD ikke kan. Hvis du for det meste bare ser almindelig HD tv\sport eller lignende, så tror jeg ikke du vil føle det helt store drop i kvalitet.
Af jensholm
Beckham skrev: 13 feb 2021, 11:39 Det kommer jo nok lidt an på hvad materiale du kigger på en stor del af tiden. Sidder du og ser 4K HDR film af tiden, så vil du jo uden tvivl mærke et drop i kvaliteten ved at gå fra OLED til LCD. OLED kan jo bare noget som LCD ikke kan. Hvis du for det meste bare ser almindelig HD tv\sport eller lignende, så tror jeg ikke du vil føle det helt store drop i kvalitet.
Ja, det er oftest streaming vi ser, alt for sjældent jeg får smidt mine UHD Blu Ray på..
Ud fra hvad jeg har set og læst , så afhænger pq på xh95 vs oled meget afhængigt af hvordan og hvornår du ser din “critical viewing” samt hvor følsom du er på Blooming vs bl.a. Black crush.
Derudover er det næste spørgsmål hvad du vægter højest, spectacular highlights grundet brightness på LCD vs perfect blacks på oled.
Ser du udelukkende hdr i mørkt rum , så kan LCD ikke følge med hvorimod du sandsynligvist er bedre stillet i lyst rum med LCD
Af jensholm
Nu er det bestilt, så må jeg se om jeg bliver skuffet eller ej. Tror ikke konen er klar over hvor stort det er 🤣
Får det mon Google TV i stedet for Android TV?
Krydser fingre !
Giv gerne en opdatering ift din oplevelse også gerne sammenlignet med oled.
216 cm i diameter er da slet ikke noget hun opdager 😂
Det er spørgsmålet . Android 10 kommer i hvertfald på et tidspunkt
Af barslund69
Har lagt indlæg ind på xh95 søg på siden
Har selv 85"udgaven fra da det kom på marked
Af Basto
Det er et fremragende Tv.. Jeg har den selv i 65

Mvh Michael

PS. Barslund jeg har sendt dig en besked (hvis du kigger med her)