Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KJohnseno89
Hejsa

Jeg var så heldig idag at få fat i en PS5 der bliver leveret fredag! Yay! 😅

Nå, hvilket HDMI kabel skal jeg have fat i? Er det nødvendigt med 2,1 og understøtter mit tv det til fulde?

Mit tv har følgende model navn :
OLED65B8PLA
Brugeravatar
Af TBC
Det behøver du ikke være ked af. Sålænge PS5 ikke har implementeret VRR, så kan du være ret ligeglad med det. Langt de fleste PS5 spil er capped til 30 eller 60 fps og altså endnu uden brugen af VRR. Og dit B8 har stadig en ret god input lag, så er aktuelt slet ikke noget tosset TV til en PS5
Ahh. Vær OBS på, at så lange kabeltræk kan blive en udfordring når opløsningen kommer op i 4K HDR i 60 Hz. Så er det ikke helt lige meget hvilket kabel du vælger. Det skal minimum kunne holde 18 Gbps båndbredde, og selv da vil du måske få problemer med at køre RGB mode i fuld opløsning.
Der står ikke noget om, at det er certificeret til 18 Gbps (selvom det burde ligge i "HDMI premium"), så der er en risiko for, at det ikke kan bære båndbredden. Hvis det er afsendt, så må du nok bare prøve og se om det virker. Man er ikke i tvivl ;)
Ja, det er ikke helt let, at finde modeller med de rette spec i den længde. Den du har vist nævner specifikt 18 Gbps, men som sagt, så kan det også være, at dét du allerede har valgt kan klare skærene.

De kabler, som er certificeret til at kunne klare alt hvad PS5 har, nemlig 8K 60 Hz eller 4K 120 Hz, kan ikke fås i 7 m længde uden at de bliver aktive i stedet. Og så stiger prisen mindst 2x.