Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bbplayer
Basto skrev: 06 feb 2021, 10:16 Der var på et tidspunkt en der delte fidusen til at se hvor mange timer Sony skærmen havde kørt 🤔 måske via service menu

Mvh Michael
Denne?
https://factory-reset.com/wiki/Sony_Service_Menu

Jeg brugte den engang, og vistnok foreslog det i anden Sony tråd, der kan man vist også se antal timer tændt. i bunden af menu er der vist nogle tal som afslører timer tændt.
Efter den danske købelov skal du som køber gå til den forhandler der har solgt dig det tv ,så skal forhandler tage kontakt til producenten.
Dette er ikke noget du som kunde skal bruge tid på.
Hvis Sony siger de ikke vil dække er det op til forhandler at levere en varen der er i orden efter købeloven.
Mange forhandler og producenter prøver bare at fra ligge sig alt ansvar det er set gang på gang i andre sager.
WhiteDog skrev: 06 feb 2021, 04:34 De der prikker skal ikke være der. Mit eget har ingen af den slags.

Men fronten er jo et stort stykke glas. Så den er vel lidt svær at løbe fra. Glas skal jo ikke være fyldt med prikker. Hvis de kan mærkes og ikke "skrabes" eller poleres væk, må det jo være en fejl i det stykke glas de har brugt. Lidt underligt at den ikke er blevet fanget i en kvalitetskontrol. Det ligner altså slet ikke Sony.
Ang. om det har været brugt før. Det kan nemt tjekkes. De der 4 plastik låse på kassen du skulle åbne, da du pakkede den ud, skal "knækkes/brækkes" inden de kan flippes ud. Kan du huske om de var meget nemme at åbne eller om du lige skulle volde dem lidt først ?

Håber du får fixet problemet uden for meget bøvl. Det er jo et konge tv. Jeg kan slet ikke få armenen ned, efter jeg så min første film på den. Det var lidt som om mine gamle plasmadage vendte tilbage. Det er godt nok sørgeligt med kvaliteten på LCD, når man går direkte til en OLED.
Hej Whitedog,

Jeg er også mega glad for tv”et der er mega lækkert!!
De fire plastiklåse var mega svære at åbne så det bekræfter at skærmen var helt ny.

Prikkerne er faktisk mellem “glasset” og panelet... lidt ligesom hvis der sad en tordenflue inde under en alm LED skærm.

Ja desværre har der ikke været andet end bøvl og lige nu ignorer Sony mig helt.
Derfor afventer jeg endelig svar fra forhandleren om hvad de vil gøre i denne sag.

Hvis forhandler også afviser sagen kan jeg så kontakte dig herinde igen og du måske har lyst til at hjælpe mig med at video/billede dokumentere at din skærm er helt ren uden prikker?
Beckham skrev: 06 feb 2021, 11:16 Har du overhovedet prøvet om det er noget som let kan tørres af?
Hej Beckham,

De kan på ingen måde tørres af. Prikkerne sidder mellem “glas” og panel. Lidt ligesom hvis der sad en tordenflue på en alm LED skærm.
Brugeravatar
Af bbplayer
Hi-FI nørden skrev: 06 feb 2021, 23:26
Beckham skrev: 06 feb 2021, 11:16 Har du overhovedet prøvet om det er noget som let kan tørres af?
Hej Beckham,

De kan på ingen måde tørres af. Prikkerne sidder mellem “glas” og panel. Lidt ligesom hvis der sad en tordenflue på en alm LED skærm.
Så det kunne være fugtskader som er kommet efter mange måneder på et lager? Den burde være tæt siges der men måske lige præcis derfor er det kun prikker og ikke større forsamlinger du ser.
Brugeravatar
Af hifreak
Utroligt at Sony opfører sig på denne måde, når de er så kendt et navn. Det er ikke den bedste måde at få "goodwill" på. Også ret underligt at, de påstår det skal være der! Hvis ikke forhandler gør noget, må du gå den tunge vej desværre gennem Forbrugerklage nævnet.
Af WhiteDog
Jeg kan godt snuppe nogle billeder hvis det skulle blive nødvendigt. Men du skal lige huske på at der er garanti, dvs. DU skal IKKE bevise noget som helst. Det er producenten/forhandleren som skal bevise at det er normalt eller ikke. Så brug nu din ret korrekt.
Hvor har du købt den ?
Af allo
påvirker denne fejl billedet: nej
- så kan Sony (desværre) nok tage det med ro

påvirker denne billedet: ja
- så giv ikke op og kæmp mod dem til det sidste!

jeg holder på ingen måde med Sony her (jeg ville heller ikke finde mig i sådan noget) men det kan (i sidste ende) blive et spørgsmål om hvor vidt denne påvirker billedet
Inden der går fuldstændig lynch stemning imod Sony, så kan det jo eventuelt være, at en del af den rapport som værkstedet skulle udfylde, blandt andet indeholder timetallet på fjernsynet. Modellen kom på markedet for halvandet år siden, så har forhandleren enten haft fjernsynet ude som demo, og kørt 10.000 timer, eller haft den til at stå ovre i hjørnet på lageret i et års tid, fra Sony leverede den til forhandleren, så er det ikke sikkert at garantien lægger hos Sony længere, men hos selve forhandleren.

Men det kan man kun gisne om, når man ikke har set rapporten - og du måske også kun løber med en halv vind, da du er iriteret på Sony... Men aggressionen skal rettes mod forhandleren, og ikke fabrikanten
HrJensen1 skrev: 07 feb 2021, 19:16 Inden der går fuldstændig lynch stemning imod Sony, så kan det jo eventuelt være, at en del af den rapport som værkstedet skulle udfylde, blandt andet indeholder timetallet på fjernsynet. Modellen kom på markedet for halvandet år siden, så har forhandleren enten haft fjernsynet ude som demo, og kørt 10.000 timer, eller haft den til at stå ovre i hjørnet på lageret i et års tid, fra Sony leverede den til forhandleren, så er det ikke sikkert at garantien lægger hos Sony længere, men hos selve forhandleren.

Men det kan man kun gisne om, når man ikke har set rapporten - og du måske også kun løber med en halv vind, da du er iriteret på Sony... Men aggressionen skal rettes mod forhandleren, og ikke fabrikanten
Hej HRJensen,

Mange tak for dit input. jeg afventer og ser hvad forhandler har tænkt sig at gøre. Det var heller ikke meningen at Sony skulle håndtere sagen men Sony skriver på intet tidspunkt at jeg skal kontakte forhandleren og udtrykker at mit tv har en fejl som skal repareres og derfor tænkte jeg at det var skide god service at de selv ville håndtere sagen.... Havde dog ingen ide om det hele gik i hårdknude :-(
Af Nagash
Hi-FI nørden skrev: 07 feb 2021, 19:34
HrJensen1 skrev: 07 feb 2021, 19:16 Inden der går fuldstændig lynch stemning imod Sony, så kan det jo eventuelt være, at en del af den rapport som værkstedet skulle udfylde, blandt andet indeholder timetallet på fjernsynet. Modellen kom på markedet for halvandet år siden, så har forhandleren enten haft fjernsynet ude som demo, og kørt 10.000 timer, eller haft den til at stå ovre i hjørnet på lageret i et års tid, fra Sony leverede den til forhandleren, så er det ikke sikkert at garantien lægger hos Sony længere, men hos selve forhandleren.

Hej HRJensen,

Mange tak for dit input. jeg afventer og ser hvad forhandler har tænkt sig at gøre. Det var heller ikke meningen at Sony skulle håndtere sagen men Sony skriver på intet tidspunkt at jeg skal kontakte forhandleren og udtrykker at mit tv har en fejl som skal repareres og derfor tænkte jeg at det var skide god service at de selv ville håndtere sagen.... Havde dog ingen ide om det hele gik i hårdknude :-(
Det er jo egentlig heller ikke deres opgave. Det er dig der har brudt den rette kommandovej. Du burde slet ikke have kontaktet Sony i første omgang. Du har ikke lavet handlen med Sony selv, men med forhandleren. Dine 6+18 måneders reklamationsret er noget forhandleren skal give dig. Og skriver 6+18 fordi de første 6 måneder er der forhandler der har bevisbyrde, derefter er det dig der har bevisbyrden.

Anyway, det skal ikke forstås som jeg holder med Sony her. Den skærm skal bare laves eller erstattes. Det kan der slet ikke være det mindste tvivl om. Og der er uanset om den er helt ny eller en gammel demo. Men du er gået den forkerte kommandovej. Du skulle have gået direkte til forhandler og ladet dem tage slåskampen med Sony.