Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af mikkel.lund
Hej Gutter

Jeg står og skal udskifte mit ældre Samsung tv og er derfor på jagt efter et nyt 65” tv. Mit Max budget er på 12.000
Har overvejet
Samsung QE65Q80T
Samsung QE65Q700T

Hvad har i af holdning til hvad jeg skal købe?

Mikkel
Brugeravatar
Af mikkel.lund
Kan se Elgiganten har dette 8K på weekend tilbud. Er det bedre?

https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... ontent=all
lennon skrev: 07 feb 2021, 09:53
Pede8000 skrev: 07 feb 2021, 08:49 https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... flatpanels

12999,- et fund til prisen, du vil opleve et kæmpe løft i billedekvalitet.
Helt enig - billedkvaliteten vil være i en anden liga end de nævnte Samsung LCD . .
Brugeravatar
Af Pede8000
Det er bestemt ikke bedre. Det er meget dårligere.
Jeg ville følge mit eget råd. Der får du virkelig High end smæk for skillingen.
Af Beckham
Nope...stadigvæk et ganske normalt LCD. Så det vil give overordnet give dig en dårlige billedkvalitet end OLED. Desuden har LG's LCD skærme generelt ikke det bedste rygte når man måler dem op imod konkurrenterne.
Af PeterD
8 K er ikke vigtigt endnu.

Nogle producenter, som feks Samsung er blot hurtigt ude, de har jo en marketingafdeling der skal holdes igang.

Deres Q modeller er i bund og grund det samme som en LCD model fra Philips, LG, Panasonic og Sony. De 4 "store" udbydere.

Powers tilbud er glimrende. Husk blot at indstil det bedst muligt.
Af SPV1977
Nej, det kan ikke passe. LG´s LED skærme, som den du nævner, er lysår under kvaliteten af et OLED-tv fra en hvilken som helst produceret, LG inkl. Du kan prøve at læse op på nogle af trådene omkring OLED, lys og lyse rum hér på siden - emnet kommer jævnligt op hér på siden. Så lad være med at lytte til Pwers sælgere - køb et OLED.
Brugeravatar
Af Pede8000
Husk at Powers sælgere, er netop det, og ikke rådgivere. Læs dine lektier ( anmeldelser) før du køber, og du er meget bedre hjulpet!

Det skal dog siges at det er problematisk at TV udsættes for direkte sollys i mange timer hver dag. Det har skærmen ikke godt af.
Af SPV1977
Jeg ved godt, at det har været nævnt før - men PeterD, hvorfor i alverden bliver du ved med at grave gamle overgemte restmodeller frem? XG95 er ganske rigtigt et godt tv. Det er også en udgået model, der for et lille års tid siden blev afløst af Sony XH9505, der i 65 tommer har været nede under 10.000 kr. - og i øvrigt skulle være det bedste bud på et LED tv, hvis trådstarter af uransagelige grunde foretrækker det frem for det bedre OLED. Hvorfor de har en rest af det, i Svendborg, er ikke godt at vide, men det er i hvert fald hverken nyt, da det må være en rest, eller et særligt oplagt bud.