Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Alle :-)
OPDATERING: Jeg er i dag blevet kontaktet og nu får jeg heldigvis ombyttet min skærm! Tak til alle jer der her givet jer tid til at hjælpe mig! :-)

Er der nogle der ved om disse prikker er normale på en OLED skærm
Her er der tale om en Sony AG9 77''

Håber der er nogle af jer som vil hjælpe mig med at finde ud af om i har disse prikker på jeres OLED skærm .

Tak på forhånd!!
Vedhæftede filer
B1.JPG
B1.JPG (2.06 MiB) Vist 3294 gange
Senest rettet af Hi-FI nørden 09 feb 2021, 19:18, rettet i alt 2 gange.
Jeg mener, at der lige har været en lignende tråd herinde, hvor der også blev spurgt til om det var normalt. Jeg har dog ikke lige tråden ved hånden, men mit eget AF9 er helt clean og har ikke antydning af sådanne prikker. Kan de ses når skærmen er tændt?
Hej Torben,

Ja prikkerne er synlige også når skærmen er i brug. Dog tænker jeg også at prikkerne ikke skal være på skærmen lige meget om man kan se dem eller ej :-)

Sony står fast at de ikke vil dække mit tv på garantien selvom jeg har på skrift fra deres tekniske afdeling at hvis jeg ikke kan tørre prikkerne væk skal tv'et repareres.

Det startede med at jeg sendte det overstående billede og fik et klart svar at prikkerne ikke må være der og efter tv'et kom på værkstedet siger værkstedet at de også kan se prikkerne med at Sonys tekniske afdeling nu siger at tv'et er helt normalt uden at kunne forklare hvad prikkerne er.

Lige nu lyver Sony over for mig og kommer med alle mulige mærkelige undskylder og vender ikke tilbage med svar om de kan dokumentere hvad det er.

Jeg tænker bare ikke det er okay at købe deres dyreste OLED tv til 30.000,- vjl pris 65.000,- med fejl som de godt kan se men vil ikke dække.....
Ligner præcis samme flueklatter, som der blev skrevet om i en anden tråd herinde. Når du skriver at den var ny, så kan det jo godt være en som har været ude at køre lidt hos en anden kunde, eller været demo i butikken. For der er med sikkerhed ikke nogen fjernsyn, som forlader en fjernsynsfabrik på den måde. Ellers har de haft Steve Wonder til at stå for slutkontrollen...
Tak for støtten!!
Men hvad tænker i jeg skal gøre?
Sony skriver direkte de ikke vil hjælpe mig og kan på ingen måde tilbyde mig en ombytning eller lign da de mener tv”et er som det skal være?
Hi-FI nørden skrev: 05 feb 2021, 21:16 Tak for støtten!!
Sony skriver direkte de ikke vil hjælpe mig og kan på ingen måde tilbyde mig en ombytning eller lign da de mener tv”et er som det skal være?
Når du siger nyt tv, hvor nyt snakker vi så? 3 dage? 3 måneder? 12 måneder?

Hvis det er indenfor den første uges tid, eller 14 dage - eventuelt 30 dage afhængig af butikken, så kan du levere fjernsynet tilbage, og ophæve købet.
Af Beckham
Er det over hele skærmen de prikker findes? Og ikke kun ovenstående område? Ligner at det er en skræm som har været ude ved en andre kunder. Kan ikke lige huske hvordan, men du har mulighed for at gå ind i servicemenuen og se hvor mange timer skærmen har kørt.
HrJensen1 skrev: 05 feb 2021, 22:01
Hi-FI nørden skrev: 05 feb 2021, 21:16 Tak for støtten!!
Når du siger nyt tv, hvor nyt snakker vi så? 3 dage? 3 måneder? 12 måneder?

Hvis det er indenfor den første uges tid, eller 14 dage - eventuelt 30 dage afhængig af butikken, så kan du levere fjernsynet tilbage, og ophæve købet.
Tv'et er splinter nyt og jeg så desværre først prikkerne efter de første 14 dages fortrydelsesret.. Webshoppen har allerede forberedt mig på at de heller ikke kan tilbyde mig nogen form for hjælp da sagen allerede har været forbi Sonys ledelse. Dog skriver de at de vil forsøge at hjælpe men så længe de ikke kan få dækket tv'et fra Sony tror jeg heller ikke de vil hjælpe mig da det så ville koste dem penge at ombytte det. Tv'et blev pakket ud 9 december 2020.... Føler jeg har ramt en mur og der er kun 2 muligheder.... Jeg håber jeg kan finde en med en AG9 som kan hjælpe mig med at billede og Videodokumentere at prikkerne ikke fremstår på andre eksempler end mit... eller at sagen skal igennem forbrugerklagenævnet.
Beckham skrev: 05 feb 2021, 22:02 Er det over hele skærmen de prikker findes? Og ikke kun ovenstående område? Ligner at det er en skræm som har været ude ved en andre kunder. Kan ikke lige huske hvordan, men du har mulighed for at gå ind i servicemenuen og se hvor mange timer skærmen har kørt.
Ja der er hele skærmen som er fyldt med prikkerne desværre. Nogle områder er der mindre og andre er der nærmest flere prikker end man kan se en rent område... tv'et har en oppetid på 72 timer og tænker derfor det kun har været tændt hos mig...

Mit store problem er at jeg ikke kan få dækket tv'et på garantien da jeg allerede er over fortrydelsesret. Producenten vil ikke dække den på garantien og jeg kan ikke bruge min reklamationsret da tv'et er blevet testet på værksted uden fejl.... Hvilke ikke giver meningen da jeg har dokumentation fra Sony at det skal repareres men når jeg så konfrontere dem med det lader de blot vær med at svare på det....
Af WhiteDog
De der prikker skal ikke være der. Mit eget har ingen af den slags.

Men fronten er jo et stort stykke glas. Så den er vel lidt svær at løbe fra. Glas skal jo ikke være fyldt med prikker. Hvis de kan mærkes og ikke "skrabes" eller poleres væk, må det jo være en fejl i det stykke glas de har brugt. Lidt underligt at den ikke er blevet fanget i en kvalitetskontrol. Det ligner altså slet ikke Sony.
Ang. om det har været brugt før. Det kan nemt tjekkes. De der 4 plastik låse på kassen du skulle åbne, da du pakkede den ud, skal "knækkes/brækkes" inden de kan flippes ud. Kan du huske om de var meget nemme at åbne eller om du lige skulle volde dem lidt først ?

Håber du får fixet problemet uden for meget bøvl. Det er jo et konge tv. Jeg kan slet ikke få armenen ned, efter jeg så min første film på den. Det var lidt som om mine gamle plasmadage vendte tilbage. Det er godt nok sørgeligt med kvaliteten på LCD, når man går direkte til en OLED.
Brugeravatar
Af bbplayer
Hi-FI nørden skrev: 05 feb 2021, 23:12 Mit store problem er at jeg ikke kan få dækket tv'et på garantien da jeg allerede er over fortrydelsesret. Producenten vil ikke dække den på garantien og jeg kan ikke bruge min reklamationsret da tv'et er blevet testet på værksted uden fejl.... Hvilke ikke giver meningen da jeg har dokumentation fra Sony at det skal repareres men når jeg så konfrontere dem med det lader de blot vær med at svare på det....
Garanti er kun en lille del af en aftale idag, når producenter kun giver begrænset garanti.
Din reklamationsret strækker sig langt over et værksteds vurdering, og hvorfor skulle værksted sige intet fejler? hvis hele overfladen er fyldt med prikker som kan være fugt eller lignende som sidder på indersiden efter det har stået på et lager og fået fejlen.
Husk, en flækket skærm, prikker på panel, kan man ikke teste for :)

Vil forhandler ikke samarbejde , ligemeget hvad Sony siger/gør, så bærer forhandler ansvar som sælger.
Så du forklarer bare, at sagen tages op med forbrugerklagenævnet og du vil udnytte den ret, som købeloven foreskriver, da du ikke kan se anden udvej.

Så bare kom igang med sagen, og husk at informere forhandler, du kan være heldig de giver sig inden sagen åbnes.
Af Basto
Der var på et tidspunkt en der delte fidusen til at se hvor mange timer Sony skærmen havde kørt 🤔 måske via service menu

Mvh Michael