Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Aries
Hej der ude :)

Jeg søger et nyt TV og læst en del omkring emnet, den eneste grund til samsung er med i mit søgelys er fordi den har et ok billed (da jeg var i den lokale tv butik).

Jeg har luret lidt på Sony's 40x3500 og x3000, med x3000 som top.
Men jeg har luret på Sony's 40w3000, den så fed ud men jeg er i tvivl om den kan klare hurtig action scener (film), hurtig sport (fodbold ect).

Jeg har læst hvad experter siger, er X3000 venetiden værd i forhold til pris ect? Er der en anden model jeg skal overveje til den pris?
Af -jacob
Jeg har selv studeret X´eren mod W´eren, og jeg synes faktisk kun at det er ved langsomme panoreringer at man kan se at billedet står skarpere og roligere på X´eren. så snart billedet bevæger sig hurtigt kan jeg ikke se forskel.

Så jeg har valgt W´eren pga. pris og design. og så er planen at skifte den ud når 100 hz teknologien er blevet udviklet lidt mere.

De er alle tre nogle fede skærme og som du selv skriver så er X3000 et billigere alternativ til X3500 (kun designet er forskelligt)
jeg er lidt usikker på om du skriver at man skal vente på X3000, det burde ikke være tilfældet, da den har været på markedet et stykke tid.
Af Aries
-jacob skrev:Jeg har selv studeret X´eren mod W´eren, og jeg synes faktisk kun at det er ved langsomme panoreringer at man kan se at billedet står skarpere og roligere på X´eren. så snart billedet bevæger sig hurtigt kan jeg ikke se forskel.

Så jeg har valgt W´eren pga. pris og design. og så er planen at skifte den ud når 100 hz teknologien er blevet udviklet lidt mere.

De er alle tre nogle fede skærme og som du selv skriver så er X3000 et billigere alternativ til X3500 (kun designet er forskelligt)
jeg er lidt usikker på om du skriver at man skal vente på X3000, det burde ikke være tilfældet, da den har været på markedet et stykke tid.
Jeg tænkt på om min økonomi kan være med ;) Synes du at den forskel virkelig er så lille?

Har også hørt godt om pioneer's pdp4280xd, som også kunne være med når sony's x3000 er lidt mere dyr.
Af Aries
Men W3000 begynder at friste lidt. :)
Af Rex
Hvad er ulemperne ved at købe et 40" w3000 ift. x3000?

Jeg har hørt i butikken, at der er meget stor forskel på lyden, hvor x3000 lød meget meget bedre end w'eren.
Brugeravatar
Af Jano
Sidder faktisk kun at venter på det bliver søndag, så må jeg over og kigge på w3000.

Glæder mig til at høre mere fra jer vedr. denne model.

Er også nået til at x er lidt for dyr, hvis der kun er Motionflow 100Hz og Bravia Engine til forskel.
Af Aries
Jeg har også læst om pioneer's pdp428xd som skulle være top notch, hvis man sammenligner Sony's 40x3000. Hvem klare det best all round? Hurtig sekvenser, slow panoreringer, tv, sport, film, bluray, spil ect? Prisen er næsten ens så....
Af -jacob
Jeg lurede også på PIONEER først, netop pga det gode billede, men valgte SONY W3000 fordi den har indbygget mpeg4 tuner til HD tv, så jeg kan nøjes med at bruge tv´ets fjernbetjening, og 46" modellen ka lige klemmes ind i hjemmet, hvor PIONEER 50" blev lidt for stor...og dyr!!

Men når det er sagt, så tror jeg at PIONEER 428X er noget af det bedste du kan få til SD tv, og ved rigtig indstilling klarer den også bevægelser rigtigt godt. bedre end både X & W modellerne.

og hvis du vil se HD tv kommer yousee jo snart med en ny HD boks med indbygget harddisc recorder... så kan man også få god kvalitet på det man optager.

Man kan tydeligt høre forskel på lyden... X´eren har jo højtalerne på siden, og det giver en bedre stereoeffekt og definering, men det gør den samtidigt også meget bred, faktisk er 46" bredere end PIONEER 50"

Men begge har en god (fladskærm lyd) og fungere fint til almindeligt tv brug, og hvis du tilslutter anlæget, kan du justere lyden med tv´ets fjernbetjening. Jeg bruger selv lyden fra både tv og anlæg samtidigt
når jeg ser film. det er jo ikke sorround, men fungerer udemærket.
Af jimse
Hej Jeg har lige købt en 46X3500 og efter min mening efter både at ha haft Pioneer ( for lige at prøve en plasma) og Samsung på prøve blev valget altså X3500 Da den efter min mening slår de andre især ved fullHD, men der er en ting jeg tror i har fået galt fat i , så er det faktisk sådan at W rent faktisk har bedre lyd end X'eren prøv at læs på SONY hjemmeside og se hvorfor, det undrer osse mig en del at man har valgt at putte bedre lyd i W , frem for X'er som er deres topmodel ;-) ::l