Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Roccodalawyer
Hej alle

Jeg har et Sony A1, der bruges sammen med ATV 4K. Over de sendte uger har der været et par softwareopdateringer til TV’et. Efter den seneste opdatering er der sket følgende to (virkelig irriterende) ting:

1: TV’et genstarter adskillige gange under brug (dvs ikke blot slukker/tænder, men genstarter med Android logo mv kørende)

2: Når jeg slukker ATV plejede TV’et at slukke også, men det sker ikke længere efter opdateringen.

Nogen der ved hvad f... der foregår? Der er desværre ikke en ny software tilgængelig til TV’et, der fikser det.

På forhånd tak.
Af RetroRobert
Har også et Sony A1

Jeg kan genkende problemet med, fjernsynet ikke slukker når man bruger Appletv remoten! Finder du en løsning, så skriv gerne.

Oplever ikke det første problem.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Første problem kan måske afhjælpes ved at nulstille Android-delen i TV'et. Det er set før, at den skal nulstilles for at køre stabilt efter større opdateringer af Android.

Andet problem tror jeg er generelt. Jeg har hørt en del Sony-ejere tale om HDMI CEC (som er det system der tænder/slukker via HDMI) efter seneste opdatering.
Af kofoed
Jeg har også oplevet begge ting på mit Sony A1 efter den seneste opdatering, den første del dog kun en eller to gange (men ikke noget jeg rigtig har set før).

Derudover slukker mit TV heller ikke sammen med mit Apple TV. Kan dog se at den del har Sony anerkendt er et problemer, og arbejder på en løsning (https://us.community.sony.com/s/questio ... uage=en_US).

Det er dog allerede meldt ind d. 11/11-2020, og alligevel er der ikke kommet en løsning, og Sony sender stadig denne firmware ud, det er sgu håbløst af Sony.
Brugeravatar
Af Vailant
Det må være samspillet mellem A1 og ATV - for mit A1 slukker og tænder sammen med vores nye tv-boks fra Stofa. Og det endda gennem en HDMI-switch.
Oplever heller ikke det genstarter.

Til gengæld er TV-guide totalt fucked op - samme kanal vises flere gange i listen, og man kan ikke scrolle ned i den. Nogle gange hjælper det at lave en ny kanalsøgning. Det var i øvrigt også galt på den tidligere firmware.
Brugeravatar
Af bbplayer
1:
Jeg har 2 Sony skærme, den ene er 100% uden installeret software og bruger login. og forsøgt nulstillet er par gange, uden hjælp.
Alligevel som sker det en 2-3 gange om ugen at skærmen starter om med ANDROID logo skærmen og min pc venter på sin blå skærm om at starte OS. Så rimelig irriterende. Skærmen bruges 100% som PC skærm, og aldrig til andet. Den anden som TV skærm.

Her virker det som signalet fra HDMI indgangen skaber problemet, da skærmen kan tændes og vise intet signal men så snart PC tændes, så nulstiller Sony skærm.

Min Sony TV skærm har også gjort det men slet ikke så ofte, måske 2 gange siden seneste opdatering.
Så begge skærme dele samme version af software opdateret fra USB stick.
Brugeravatar
Af KennethHolmqvist
Jeg har et XF9005 og jeg har præcis samme oplevelse med at det tænder igen efter at vi slukket med Apple TV 4K eller PS4.. Selv med fjernbetjeningen til fjernsynet kan det tage op til 6 forsøg at slukke apparatet. Mit problem opstod med det samme efter at jeg fik Android 9 på det. Jeg har prøvet nulstille og har indtil videre ikke fundet nogen løsning andet end at lave en support sag hos Sony på problemet.
Af Beckham
Interessant....jeg har også XF9005. Og jeg har også Android Pie opdateringen. Men har so far ikke oplevet disse problemer. Jeg har dog ikke ATV, men har til gengæld en PS4.
Af Niels E
XF9005 her og samme problem med ATV4. Tror ikke der er andet at gøre end at vente på Sony får fingeren ud.
Af Dunzaus
Jeg har Sony A1. Jeg har oplevet 2 gange ca. de sidste 6 måneder, at vågne om natten ved et tilfælde og gå ind i min stue, for at opdage at tv'et har tændt sig selv og er på YouTube. Og det er kun de gange jeg har opdaget det. Ingen ide om hvor tit det er sket, når jeg har sovet hele natten...
Af kofoed
Jeg har haft fat i Sony, og fået dette svar:
Tak for at vende tilbage i sagen her.

Vi beklager at du oplever fejlen og arbjeder på højtryk for at finde en løsning.

Såfremt der forekommer problemer efter en softwareopdatering, der ikke er mulig at løse med fejlsøgning, sender vi informationen til vores tekniske afdeling, der vil undersøge sagen. Den er hermed eskaleret og vores teknikere er allerede på den.

Vi kan ikke give yderligere oplysninger i øjeblikket, da undersøgelsen stadig er i gang. Vi beklager ulejligheden og takker for din tålmodighed. Vi vil kontakte dig, så snart vi modtager yderligere opdateringer.

Vi anbefaler at der i mellemtiden benyttes den egentlige fjernbetjening til enhederne, indtil der findes en løsning.
Med andre ord så er der (som forventet), ikke andet end at vente, og når man kender Sony, skal vi nok ikke holde vejret O_O