Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MRP9000
Hey folkens

Står og skal bruge et tv til soveværelset, ikke det store krav, bare at det minimum er 43”. Budgettet er 2500-3000 kr.

Hvad ville i gå efter når vi er nede i det prisleje?? :)
Af SPV1977
Panasonic HX700 er fremstillet af og reelt en rebrandet version af et Vestel-tv. Det er dermed ikke fremstillet på Panasonics europæiske fabrik i Tjekkiet eller i Japan for den sags skyld, men derimod af Vestel i Tyrkiet. Det skulle have VA-panel. Om det gør det bedre eller værre end andre tv til 2500,- ved jeg ikke, men det kan i hvert fald ikke sammenlignes med et genuint Panasonic-tv.
Af henrik.yde
MRP9000 skrev: 31 jan 2021, 08:40 Hey folkens

Står og skal bruge et tv til soveværelset, ikke det store krav, bare at det minimum er 43”. Budgettet er 2500-3000 kr.

Det Panasonic PeterD anbefaler er fint til prisen, så køb du roligt det.
Af PeterD
SPV1977 skrev: 31 jan 2021, 13:27 Panasonic HX700 er fremstillet af og reelt en rebrandet version af et Vestel-tv. Det er dermed ikke fremstillet på Panasonics europæiske fabrik i Tjekkiet eller i Japan for den sags skyld, men derimod af Vestel i Tyrkiet. Det skulle have VA-panel. Om det gør det bedre eller værre end andre tv til 2500,- ved jeg ikke, men det kan i hvert fald ikke sammenlignes med et genuint Panasonic-tv.
Spændende info.

Har du mere om det samarbejde, da det undrer mig en smule at tyrkiske Vestel har så meget fat i budgetsegmentet. De kan vel ikke lave panelerne selv eller?

Normalt skulle man ikke tro at mærket ville arbejde sammen med en "No Name" producent.

Gad vide hvor stort salg der er i segmentet. Dansk Supermarked har jo i flere år kørt med mærket "Prosonic" og det engang så gode mærke "JVC" som nu vidst også er tyrkisk eller kinesisk.
Af jng
Brugervejledningen til det Panasonic-apparat, der henvises til, er, med undtagelse af produktnavne, men inklusive stavefejl og semantiske fejl helt identisk med brugervejledningen til Harald Nyborgs “Arena 43" Ultra HD Android Smart TV” – og for den sags skyld brugervejledningen til det Finlux-apparat, der hænger på væggen i mit kontor...
Af SPV1977
PeterD skrev: 31 jan 2021, 13:55
SPV1977 skrev: 31 jan 2021, 13:27 Panasonic HX700 er fremstillet af og reelt en rebrandet version af et Vestel-tv. Det er dermed ikke fremstillet på Panasonics europæiske fabrik i Tjekkiet eller i Japan for den sags skyld, men derimod af Vestel i Tyrkiet. Det skulle have VA-panel. Om det gør det bedre eller værre end andre tv til 2500,- ved jeg ikke, men det kan i hvert fald ikke sammenlignes med et genuint Panasonic-tv.
Spændende info.

Har du mere om det samarbejde, da det undrer mig en smule at tyrkiske Vestel har så meget fat i budgetsegmentet. De kan vel ikke lave panelerne selv eller?

Normalt skulle man ikke tro at mærket ville arbejde sammen med en "No Name" producent.

Gad vide hvor stort salg der er i segmentet. Dansk Supermarked har jo i flere år kørt med mærket "Prosonic" og det engang så gode mærke "JVC" som nu vidst også er tyrkisk eller kinesisk.
Du kan læse mere om det ved at se eks. Panasonic-tråden og "Best buy" på avforums.com. Eller ved at se kommentarfeltet på eks. Amazon.com - der er bl.a. en, der har pillet lidt i tv'et og har fundet et label fra Vestel og et eller andet modelnummer derfra, så det er ganske givet kun et spørgsmål om, hvilket mærke og måske fod, der kommer på.

Jeg ved ikke, hvor Vestel har panelerne fra - men jeg tror til gengæld gerne, at de findes i mange "re-brandede" modeller, som jng peger på. Sådan et hér minder da i hvert fald også usædvanligt meget om:

https://www.vestel.com.tr/43-inc-androi ... v-43ua9800

Og Panasonics bevæggrunde. Ja, det er vel ret oplagt. At maksimere deres profit, og ja, jeg tror, at der i antal er en ret stor omsætning i segmentet. Det er jo nemt at tage et tv til 2-3-4000 med hjem fra Bilka og lignende steder i andre lande, så mon ikke, at der er mange, der har en interesse i at få en del af den kage.

Og tilbage til trådstarter: Alt det her betyder jo ikke, at det ikke kan være et ok køb til prisen. Det er blot ikke, hvad man forbinder med et højkvalitetsprodukt og skal måske snarere sammenlignes med, hvad man slæber hjem fra Harald Nyborg, som nævnt.
Af SPV1977
Og nu for at gå tilbage til trådstarter, så vil jeg nok anbefale Samsung 43Q60T eller Sony 43 XH80/XH81 - de fås begge til 34-3500 kr. og sprænger dermed budgettet lidt. Førstnævnte har dog en enkelt gang været nede i 3000 kr., og det kan jo være, at det sker igen. Og hvis det skal være under 3000 kr., jamen så er der jo forskellige billigere Samsung-modeller, LG osv. Samt selvsagt det nævnte HX700, som sikkert er på niveau med disse.
Af henrik.yde
MRP9000 skrev: 31 jan 2021, 08:40 Hey folkens

Her er et alternativ mere, hold dig iøvrigt til Android, så er der en vis garanti for opdateringer + indbygget Chromecast.
https://www.bilka.dk/produkter/nokia-43 ... 100559696/
Af jng
PeterD skrev: 01 feb 2021, 14:57 Spændende.

Troede Nokia mest var telefoner fra de sene 90'ere/start 00'ere.....

....
Navnet, hvad angår tv, er forlængst solgt til kinesere.