Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg er ved at købe et Vogels vægbelag til et LG OLED55CX, og var ved at købe et THIN 545, som både har 180 grader bevægelighed og Tilt funktion.
Men så opdagede jeg at de anbefaler THIN 546 til OLED skærme (beslagets placering er lavere og mere optimal).
Denne har dog desværre ikke Tilt funktion.

Er der nogle der har erfaringer med THIN 545 til en OLED?

Spekulerer også på årsagen til den manglende Tilt funktion i 546 - skyldes det at betragtningsvinklen er mindre kritisk på en OLED?

/Jakob
Har du brug for udtræk og tilt-funktion?

Jeg kan godt forstå, du er lidt forvirret.
Har selv lige brugt noget tid på at kigge de forskellige muligheder igennem, hvor der jo er flere, der mere eller mindre udfører den samme opgave.

THIN 546 og THIN 546 kan begge bruges, og prisen er stort set den samme.
THIN 546 vil kunne monteres tættere på væggen, da der er taget hensyn til de tynde OLED-skærme, så det vil sikkert se pænere ud, når det hænger på væggen.

Du vil skulle undvære tiltfunktionen, som ikke burde være et problem, da, som du selv skriver, OLED har en så god betragtningsvinkel.
Hvis det er til brug i et soveværelse, ville det måske alligevel være rart med tiltfunktion, da sengen jo ofte er placeret betydeligt lavere end f.eks. en sofa i en stue, hvor man typisk sidder op og ser TV.

Er det meningen du skal se TV fra din seng, ville THIN 545 nok være det foretrukne ophæng.

Begge burde fungere, spørgsmålet er så, om du prioriterer udseende fremfor den manglende tiltfunktion?

Her er der et link, hvor du kan se lidt forskellige ophæng med videoer, så du måske bedre kan se, hvordan det tager sig ud:

https://whatever-tech.com/best-oled-tv- ... nt-review/

"NEXT" ser lækkert ud, men er også en del dyrere...
Supergris skrev: 28 jan 2021, 21:01 Har du brug for udtræk og tilt-funktion?

Jeg kan godt forstå, du er lidt forvirret.
Har selv lige brugt noget tid på at kigge de forskellige muligheder igennem, hvor der jo er flere, der mere eller mindre udfører den samme opgave.

THIN 546 og THIN 546 kan begge bruges, og prisen er stort set den samme.
THIN 546 vil kunne monteres tættere på væggen, da der er taget hensyn til de tynde OLED-skærme, så det vil sikkert se pænere ud, når det hænger på væggen.

Du vil skulle undvære tiltfunktionen, som ikke burde være et problem, da, som du selv skriver, OLED har en så god betragtningsvinkel.
Hvis det er til brug i et soveværelse, ville det måske alligevel være rart med tiltfunktion, da sengen jo ofte er placeret betydeligt lavere end f.eks. en sofa i en stue, hvor man typisk sidder op og ser TV.

Er det meningen du skal se TV fra din seng, ville THIN 545 nok være det foretrukne ophæng.

Begge burde fungere, spørgsmålet er så, om du prioriterer udseende fremfor den manglende tiltfunktion?

Her er der et link, hvor du kan se lidt forskellige ophæng med videoer, så du måske bedre kan se, hvordan det tager sig ud:

https://whatever-tech.com/best-oled-tv- ... nt-review/

"NEXT" ser lækkert ud, men er også en del dyrere...
Tak for er meget detaljeret svar Supergris - og rigtigt godt link! Jeg tror jeg blev klogere...
Jeg skal bruge det i stuen, og får næppe ret meget behov for tilt.
Så jeg tror jeg ender på en Thin 546 :)
Synes faktisk den er pænere end Next serien.

/Jakob