Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Skal have nyt smart-TV, men har jo ingen forstand på det :((

Max-pris: 10.000,-
Størrelse: 50-55”

a) Solskin
Solen skinner ofte på de sydvendte stuevinduer, som er parallelle med TV-skærmen, så gardiner osv. bliver meget lyse og tydeligt ses i skærmen. Så hvilken skærmteknologi er bedst, så stuemøbler osv. spejles mindst muligt i skærmen, når man ser TV?

b) iCloud-adgang
Vi ønsker at se fotos mv. fra iCloud direkte på TV-et uden at skulle gå via andre enheder. Kan det lade sig gøre nu om dage?

Har været glad for vores nuværende Samsung UE46ES7005, så hvis ovenstående krav kan opfyldes på en Samsung, fortsætter gerne med en Samsung igen.

På forhånd mange tak! :)
Senest rettet af HenrikFrimor 17 jan 2021, 12:19, rettet i alt 1 gang.
OLED modeller tåler dårligt at solen rammer skærmen, så hvis det sker skal du overveje at få den afskærmet i de perioder lyset står på den. Jeg får selv det problem i vores nye hus. Samsungs modeller med Q-Wide Angle har god håndtering af refleksioner, men ellers kommer man langt med lidt gardiner, som kan trækkes for. Jeg ville personligt ikke anbefale at købe Tv på baggrund af at der skal være fuld sol i lokalet. Det svarer lidt til at købe højttalere, der passer til at man støvsuger imens man spiller musik.

Der er desværre ingen Tv med iCloud fotos indbygget. Du må enten caste dem, eller købe en Apple Tv ved siden af.
Torben Rasmussen skrev: 16 jan 2021, 16:58 Jeg ville personligt ikke anbefale at købe Tv på baggrund af at der skal være fuld sol i lokalet. Det svarer lidt til at købe højttalere, der passer til at man støvsuger imens man spiller musik.
:D