Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Nu har jeg sidder og læst og søgt lidt frem og tilbage omkring de nyere TV som er på markedet lige nu, men jeg skal altså have lidt hjælp med på vejen :)
Jeg ejer idag en 55” LG LM760T fra 2013 (2012 model hvor den havde top anbefaling herfra) og den har jeg egentlig være ganske tilfreds med og den virker upåklageligt til det vi bruger den til (har stofa TV samt streaming)
Nu skal vi dog nok have bygget om i stuen..
Vi sidder 3-4m fra TVet. Jeg har Bose’s lifestyle 535 II som lyd.
Synes jo generelt at OLED skærmene er piv lækre, MEN nu ved jeg jo at der kommer til at være fast logo (ramasjang/dr/TV2) i hjørnet over en del timer, så er bange for burn in faktoren ;;)
Film ses mest via hhv, Viaplay, prime, Netflix, Disney og et par andre.. alternativ en 3D Blu-ray afspiller.
Rummet har et stort vinduesparti mod syd og et enkelt vindue mod nord, så det er et ret lyst rum.
Jeg ville gerne op i 75+ størrelsen som væggen sagtens kan bære, både synsmæssigt og vægt. Men som så mange andre alm dødelige gider jeg ikke betale en formue for det da jeg formentlig ALDRIG ville bruge alt hvad det kan, men jeg vil gost have et ordentlig billede.
Har haft kig på Sony XG/XH og LGs nanocell samt UM tv, jeg bliver aldrig Samsung tilhænger og starter heller ikke med at være det nu! :D men hvad kan ellers anbefales

Det blev lidt meget skrift, men tænke hvis forudsætningerne bliver forklaret ordentlig er det måske nemmere at give bedre svar :)
De kanaler du nævner skal du ikke frygte noget burn in for. Deres logoer er dæmpet og de nye OLED har en funktion der kan dæmpe logoet for ikke at skabe udfordringer. Vi har også børn og har haft OLED siden 2017. Der har ikke være noget. Nyd det lækre billede :-).
Min personlige erfaring med LG OLED er at TV2 news bjælker er farlige i forhold til indbrænding.

Desuden et familiemedlem med B7 der har lidt logo fra en af børnekanalerne.

Men jeg er nu på mit 3. OLED. Denne gang Panasonic. Jeg vil hellere risikere lidt indbrænding end den daglige irritation over LCD.
LarsMadvig skrev: 13 jan 2021, 06:26 Tak Bendix, så må jeg overbevise konen... eller bare gøre🤔 og OLED kan da købes i 77” og målet var jo 75+ Så der er da bestemt aktuelt 😀
OK, du har godt nok ikke skrevet et budget, men i forhold til de andre TV du nævner, så er der tale om en helt anden prisklasse, så jeg antog, specielt da du nævner din angst for burn-in, åbenbart forkert, at det ikke var interessant, men måske du har små 30 kilo, der ligger og brænder i lommen på dig?

Angsten ville nok være betydeligt større, når der er tale om et TV i denne prisklasse, hvorfor jeg personligt ikke synes disse store OLED-TV er interessante, som markedet ser ud i dag, men det kan hurtigt ændre sig, som det faktisk ser ud til, det gør, måske allerede i år, hvor LG lancerer nogle billigere modeller og også kommer med modeller i 83"...
Supergris skrev: 13 jan 2021, 20:23
LarsMadvig skrev: 13 jan 2021, 06:26 Tak Bendix, så må jeg overbevise konen... eller bare gøre🤔 og OLED kan da købes i 77” og målet var jo 75+ Så der er da bestemt aktuelt 😀
OK, du har godt nok ikke skrevet et budget, men i forhold til de andre TV du nævner, så er der tale om en helt anden prisklasse, så jeg antog, specielt da du nævner din angst for burn-in, åbenbart forkert, at det ikke var interessant, men måske du har små 30 kilo, der ligger og brænder i lommen på dig?

Angsten ville nok være betydeligt større, når der er tale om et TV i denne prisklasse, hvorfor jeg personligt ikke synes disse store OLED-TV er interessante, som markedet ser ud i dag, men det kan hurtigt ændre sig, som det faktisk ser ud til, det gør, måske allerede i år, hvor LG lancerer nogle billigere modeller og også kommer med modeller i 83"...
Jeg kunne godt brænde 30k ja, men ja som du selv nævner ville jeg godt blive træt af det hvis panelet har “fejl/burn in” derfor den anden prisklasse da det her ville mere “acceptabel” med en fejl også lidt derfor spørgsmålet omkring at hoppe på Oled, tror bare jeg ville blive mere irriteret på noget jeg ikke kan gøre noget ved end de åbenlyse mangler på LCD/LED 🤷🏼‍♀️
LarsMadvig skrev: 12 jan 2021, 13:32..
Jeg ville gerne op i 75+ størrelsen som væggen sagtens kan bære, både synsmæssigt og vægt. Men som så mange andre alm dødelige gider jeg ikke betale en formue for det da jeg formentlig ALDRIG ville bruge alt hvad det kan, men jeg vil gost have et ordentlig billede.

Det blev lidt meget skrift, men tænke hvis forudsætningerne bliver forklaret ordentlig er det måske nemmere at give bedre svar :)
Lidt i modstrid med hvad du skrev indledningsvist, hvor du også skrev, at du tænkte, hvis forudsætningerne var i orden, kunne du forvente at få de bedste svar, hvilket jeg er helt enig i, men dette gjorde nok, jeg ikke antog, at budgettet var til en OLED i 77"...