Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Boisen
Hej alle,
Jeg står overfor at skulle have nyt TV og skal naturligvis have et der fungerer optimalt med min Sonos Arc i forhold til at få Dolby Atmos lydoplevelsen!
Jeg har læst en del om emnet, men er stadig ikke helt sikker på hvad der er optimalt!
Jeg streamer alt via et AppleTV 4K (ingen gaming etc.), og er egentlig i tvivl om man kan 'nøjes' med Dolby Atmos understøttelse fra TV'et, eller om eARC HDMI er et must?
Det undrer mig at eks. Philips tilsyneladende ikke har eARC, men alene Dolby Atmos?
(PS Jeg er med på at 'kilden' naturligvis skal sendes i Atmos format!)
Håber det giver mening?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Har du kigget på vores guide?
https://www.flatpanels.dk/fokusartikel. ... 1591177061

Dit scenarie med et TV uden eARC, men med Atmos, svarer til nr. 6 i artiklen, hvor svaret desværre er "det virker måske". Da TV'et skal stå for håndteringen af Atmos og konvertere det til et format, som Sonos Arc forstår, så er det ikke en ideel situation.
Af Boisen
Tak, ja jeg havde læst den, men var ikke helt sikker på konklusionen for mit setup - det overrasker mig meget at eks. Philips TV så i princippet er ude hvis man kører ATV 4K og Sonos Arc?
Torben Rasmussen skrev: 05 jan 2021, 15:48 Har du kigget på vores guide?
https://www.flatpanels.dk/fokusartikel. ... 1591177061

Dit scenarie med et TV uden eARC, men med Atmos, svarer til nr. 6 i artiklen, hvor svaret desværre er "det virker måske". Da TV'et skal stå for håndteringen af Atmos og konvertere det til et format, som Sonos Arc forstår, så er det ikke en ideel situation.
Af Boisen
Torben Rasmussen skrev: 06 jan 2021, 09:59 De er ikke dømt ude pr. default, men der er bare ikke nogen garanti for, at det vil spille uden problemer.
OK - tak! Jeg må hellere for en sikkerheds skyld sikre mig eARC :)
Brugeravatar
Af larsbrink
Det er helt forståeligt. Jeg tænker (uden at kende den) at ATV nok har en ret høj WAF (wife-acceptance-factor), men da jeg skiftede TV fra et 2012 Samsung til et 2018 sidste år var de indbyggede apps faktisk fine.

Jeg er dog på vej efter en Arcana da jeg har et 2018 TV som 'kun' har ARC og ikke eARC og nu har jeg så en SONOS Arc. Så jeg går nok efter Arcana og Nvidia Shield PRO.