Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af moand230
Hej

Jeg står og skal til at vælge, hvilken fladskærm jeg skal have købt mig.. Umiddelbart syntes jeg at dette virker som den mest attraktive model til mit brug. Vi har kabel-tv og jeg har planer om at få købt en PS3 inden så længe, og da skærmen er udstyret med en DVB-C tuner og Full HD vil jeg tro at dette vil være en god løsning..??

.. Eller er det helt forkert?

Jeg vil meget gerne høre om der er nogen, som har haft nogle gode/dårlige oplevelser med skærmen, og om det er en skærm der kan anbefales når den skal bruges til: Film, PS3, alm. tv..??

På forhånd tak for hjælpen..
Af sharders
Kan godt forstå dig. Superlækkert TV.
Vær opmærksom på at djævlen er skjult i detaljen: Ja, TVet er Full HD compliant og ja, der er indbygget DVB-C tuner... Men TVets indbyggede tuner kan kun afkode MPEG2 (dvs. "alm." digitale signaler, men netop ikke HD-signaler...).
Så leder du efter et lækkert LCD-TV som kan vise kabelnet baserede digitale signaler uden brug af en ekstern selectorboks (med med CAM-kort) er det det helt rigtige TV. Bare du ikke satser på at se TV2SportHD eller K5HD eller lign. :((
Af moand230
Det vil altså sige, at hvis jeg skal se de HD-signaler, skal jeg anskaffe mig en ekstern selectorboks, som koster hvor meget ca????

Jeg har ikke de helt voldsomme krav til visningen af almindelig tv - det skal selvfølgelig være i orden, men det behøves ikke være det ypperste..

Det vil altså sige, at til film (fx. Blu-ray, alm. dvd) og PS3 osv. der er det et godt tv??
Af Beckham
Du kan jo også gå op i Sony's W eller X serie, da DVB-C tuneren i disse er klar til at modtage HD kanaler.
Af sharders
En ekstern HDselectorboks koster kr. 699,- + min. 6 mdr.s abonnement på en programpakke fra YouSee (fx. HDpakken), i alt min. kr. ca. 1000,-
Mht. BluRay er der så vidt vides ikke noget problem med HD. Her er jeg dog på mere gyngende grund.
-Og ja, Sony W- og X-serie har MPEG4 tuner og kan vise HD. De koster også lidt mere.
Spørgsmålet er som sædvanlig, hvad har du brug for nu. Om et år er skærmene alligevel delvist forældede, og det du betaler ekstra for i dag er gratis i morgen ;)
Af moand230
Ud fra mine kriterier er der så en der kan give mig svaret på, hvilken af disse to skærme der vil være den optimale for mig?

Sony KDL-D3500

eller

Phillips 37PFL7662D

Eller er der muligvis et andet og bedre alternativ, der dækker det hele? Min max. pris er ca. 9000, men lidt over kan også godt gå an..

På forhånd tak..

Mvh
Morten