Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af fifafrazer
Du må endelig skrive dit umiddelbare indtryk når du modtager skærmen. Så vidt jeg har forstået slutter tilbuddet på onsdag, så det kunne være ret fedt, hvis jeg lige kunne høre din vurdering af skærmen, inden jeg trykker på køb-knappen ;)
Af Kleitus
Jeg skal nok skrive lige så snart jeg modtager den. Den er ikke kommet i dag så hvis jeg heldig kommer den i morgen. Nu må vi se hvor lang tid det tager fra UK.
Af Kleitus
Ja jeg har ikke modtaget den endnu. Fik en track&trace mail, men den giver intet resultat. Har mailet dem og venter på at høre hvornår jeg modtager den...
Af fifafrazer
Så nu er det snart en uge siden du bestilte :) Den er vist blevet væk :p
Af Kleitus
Hvor er det bare fantastisk typisk at jeg er så uheldig hver gang...

Nå men for det første har jeg lige fået skærmen i dag - det tog så en uge at sende den til mig.

For det andet er der pludselig opstået den uheldige situation at de har modtaget 50 med TN panel selvom de var garanteret at alle var med VA panel.

http://forums.overclockers.co.uk/showpo ... count=2451

De sælger 3000 stk. og 50 er fejlagtigt med TN panel. Hvem tror I så er så heldig selvfølgelig at være en af dem der har fået en med TN panel?

Så nu skal jeg til at sende lortet tilbage for at få den rigtige. Vi venter lige 2 uger mere... fantastisk!
Af fifafrazer
Hvor træls! Du kunne nærmest ikke være mere uheldig :(. Jeg har faktisk også undret mig over nogle af de seneste indlæg i forumtråden, hvor folk er lidt skuffede over dårlige betragtningsvinkler og glossy cover. Her fik vi så forklaringen. Det kan da være jeg skal bestille en nu så, når de nu er blevet opmærksomme på problemet.
Af trikztar
@Kleitus

Nu er jeg selv blevet ganske lun på OCUK's monitor - selvom du så ikke lige fik den rigtige skærm første gang, har jeg så ret, hvis jeg antager, at forsendelsen forløb uden de store problemer? Hvor meget måtte du slippe alt i alt, altså inkl. forsendelse? Man kan jo ikke komme uden om, at det lader til at være en fantastisk skærm til prisen ;)
Af fifafrazer
Så er der snart gået 2 uger.
Hvordan er status på din TN-sag kleitus?
Jeg kan se at der stadig er mange der har problemer med at få de rigtige skærme på deres forum.
Af fifafrazer
Jeg bestilte en i går, og forventet levering er på mandag. Det så ud som om de har fået løst problemerne med TN paneler, men der er dog alligevel en enkelt i forummet, der har modtaget et TN panel, efter de er begyndt at tjekke dem efter.
Af Kleitus
Ja nu er der gået lang tid og min sag er ved at være afsluttet - desværre ikke med det bedste.

Det koster 22 pund at få sendt en skærm fra OCUK og der er ingen problemer med dem - deres service er også rigtig god.

Desværre er der sket det i lige præcis dette tilfælde at deres leverandør har nosset virkelig rundt i de paneler og kan ikke finde ud af hvad der er hvad, så det er ikke længere muligt for dem at garantere hvad man får. Læser man på OcUK forums ser man folk som har modtaget 3 TN paneler i streg. Selvom OcUK betaler fragt osv er det stadig irriterende bøvl.

Og bøvlet er jo større når det er uden for UK hvor de ikke bare selv kan hente skærmen, men hvor jeg skal sende og de skal returnere fragten.

Derfor har de selv valgt at give mig pengene tilbage fordi de ikke kan garantere at den skærm jeg får er med VA panel.

Servicen er fin og flot at de selv bare giver pengene tilbage istedet for at forsøge med at sende frem og tilbage i håb om at jeg får en VA'er, men ærgeligt for jeg havde håbet på en fed skærm til billige penge. Nu er det desværre et lotteri som med alle andre discount mærker.
Af rasmuzzen
Nå, så må jeg lige komme med en indrømmelse - jeg har også købt en af disse skærme fra England. Den kom efter en lille uge, det er GLS der leverer, udmærket service.
Jeg har i forvejen en BenQ 24", som er testet her på siden, og jeg må sige at jeg er ikke skuffet over denne skærm, jeg kan ikke rigtigt se hvilket panel der sidder i, men i forhold til BenQ så er den skarpere, mere lysstærk, bedre farver og ikke mindst betragtningsvinklerne er helt fantastiske...og alt dette kun på vga-indgangen. Gu ved hvordan det ser ud på DVI og med et godt grafik-kort :-)
Iøvrigt virker den større end BenQ, og med pænere ramme. Det eneste negative jeg har at sige er at det er irriterende at den blå diode på fronten blinker i standby. Men man kan jo klistre noget over...

[img]http://www.janmejer.dk/DGM2.jpg[/img]

[img]http://www.janmejer.dk/DGM1.jpg[/img]
Af rasmuzzen
:o wow, sådan skal det bare se ud, tænkte jeg da jeg pakkede den ud og sluttede den til...
Senest rettet af rasmuzzen 22. mar 2008, 16:21, rettet i alt 1 gang.
Af rasmuzzen
Som en sidebemærkning kan jeg nævne at den "varmer" godt op i stuen...der sidder nogle køleriller øverst, den bliver varmere end min PC, men det er jo kun godt her om vinteren, så kan man spare lidt på varmeregningen :-)
Jeg kan ikke direkte se nogle steder at der er et VA-panel, men betragtningsvinklerne må vel afsløre det?
PÅ bilderne ser det ud som om den er større en BenQ'en, men det snyder lidt, rammen og højden og vinklen billedet er taget i gør, at den ser større ud, selve skærmarealet er den samme.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Se på den nedefra. Hvis farverne skifter til "negativer" så er det et TN panel. Det er meget tydeligt at se dette, idet farverne bliver meget anderledes end hvis man skifter betragtningsvinkel i det horisontale plan.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11