Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Juiceren
Nu der sikkert mange hifi entusiaster der kæmper mod kvalme når de læser at jeg søger et HD Tv til under 4k, men sådan er det nu alligevel Smile Bær over med mig.

Nu til sagen:
Jeg var inde på hifipriser og så at HD tv faktisk er ret billige efterhånden, og derfor går jeg og leger med tanken om at anskaffe mig et billigt 32" da jeg er studerende og derfor ikke har uendelige oceaner af $.

Kravene:
32"
720p (1366x76Cool
HDMI eller DVI
Under 4000kr
Fornuftigt billede

Har selv kigget på Mirai's DTL-632E500 som ligger på omkring 3800kr. Er der nogen der har erfaring med dette? Jeg ved at lyden er skammeligt ringe på alle Mirai, så det behøver i ikke kommentere Smile
http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=400605

Men der er jo en del andre tv under 4k, så generelt vil jeg bare gerne have nogle anbefalinger på gode tv til prisen.

Skal mest bruges via DVI - HDMI med PC'en til at se HD materiale. Kabeltv bliver også sat til, men ved godt kvaliteten på SD er elendig på LCD'er.
Af cannavaro
Uha den er svær.. Efter en hurtig søgning inde på Hifipriser, er der efter min mening kun ét fjernsyn, som Ummidelbart er værd at overveje, hvilket er LG LC52.. Rent faktisk en ret okay skærm, og er du sindsyg hvor er den billig.. Desværre kan jeg se, er det kun Pixmania som sælger lige netop denne model, ifølge siden, hvilket ikke er særligt betryggende, efter alle de skræmmekampagner, og dårlige oplevelser (de var sågar i Kontant engang) folk har haft med dem.. Tør ikke tænke på en evt. reklamationssag. Jeg kender ikke rigtig til alle de andre, men der er jo f.eks. Karvia, hvilket er en ny dansk producent på markedet.. Måske skulle du tage forbi deres butikker, og se hvordan billedet er på sådan noget.. Ellers har jeg da hørt lidt om Hannspree før, mener det var i en dansk test, hvor den slap okay fra land.. Ved så ikke om det lige var denne model, som blev testet..

Du burde seriøst overveje at lægge maksimere dit beløb med 1000 kr.. Du kan faktisk få udmærkede skærme til omkring de 5000 kr, eksempelvis Tv fra store og anerkendte producenter såsom Jvc, Hitachi, Phillips eller Samsung men det er jo helt op til dig..!
Af lilleper
Elgiganten har Philips 32" LCD 32PFL3312 til 4499.-

Billigere bliver det ikke :)