Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Peter
Jeg har ikke fået købt tv'et endnu da jeg havde håbet på at købe den fysisk i forretningen, men det kan jeg godt skyde en hvid pind efter 😂
Jo mere jeg bruger tid på at undersøge jo mere bliver jeg forvirret. Da jeg nu overvejer at købe sony xh8096 og spare 1000 kr men er det mon dumt 😂
Hvis de 1000,- kr og Android som styresystem er vigtige kriterier for dig, så gå med xh8096. Men det er et IPS panel og har ikke local dimming, så forvent at sort ser mere grå ud end sort og HDR nok bliver en udfordring.
Umiddelbart er det en klar nedgang på billedkvaliteten i forhold til Q80T.

Men i fare for at lyde som en broken record, så køb hvad end af dem du føler for i en butik hvor du nemt kan returnere. Og så test det af derhjemme, din oplevelse behøver ikke matche med fakta ark, eller anmeldelser.

Sammenligning af Sony XH800 og Samsung Q80T:
https://www.rtings.com/tv/tools/compare ... shold=0.01
Så kommer der nyt info herfra og desværre dårligt nyt
Havde bestilt Samsung q80t hos Elgiganten og vil få den imorgen. Idag får jeg en mail om at min bestilling er annulleret fordi der er gået noget galt 😡hvis jeg bestiller igen kan jeg så først få den næste uge.
Nu er jeg desperat og irriteret og vil købe en lg Nano80 til 3000 kr og den vil jeg få imorgen.
Er det en dårlig ide med den fjernsyn