Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ErikV
Hej folkens,

Jeg har købt et LG CX 55" og jeg har en ganske almindelig WAOO boks, som jeg har brugt de sidste 6 år.

Før har boksen været tilsluttet hhv. et LG og Samsung TV, begge af ældre dato.

Første gang jeg satte mit nye, dejlige, CX op - koblede jeg min TV boks ind i HDMI 1 og alt fungerede fint. Dagen efter, var forbindelsen væk.. TV boksen er tændt og alt på den fungerer, men TV'ET kan ikke fremkalde billedet, uanset hvad der blivet prøvet.

Jeg geninstallerer TV'et fra nyt, og så var der billede igen.

Dette sker cirka en gang i døgnet, og er langt fra optimalt... Der er intet galt med HDMI stikket (har prøvet 3 forskellige, alle af B&O) og jeg har prøvet i både HDMI 1 og 2.

Tv'et registrerer at der er noget på hdmi indgangen TV boksen sidder i, men er bare mødt at sort skærm, indtil jeg geninstallerer tv'et, så er der billede igen.

Skal jeg aktiverer/dekativerer noget på tv-boksen eller i LG's indstillinger?

Alle andre funktioner på TV'ET fungerer perfekt, uden problemet.
Nogen anbefalinger? 🤞🏽

Happy new year!
Brugeravatar
Af Vailant
Du skriver ikke om du har prøvet at genstarte selve TV boksen.
Jeg har selv en TV boks fra Waoo, og stort set hver gang jeg skal bruge den, så skal jeg tage strømmen fra den og sætte den til igen. Vores boks er dog kun godt et år gammel.
Jeg har dog ikke et LG men et Sony A1 TV.
Af thorleift
Hej,

Det lyder mærkeligt. Jeg har selv 2 waoo bokse(4k boks og normal med hdd) som kører uden problemer,udover de skal genstartes en 4-5 gange om året for at køre optimalt.

Kender du dit model nr på boksen og har du tjekket om der er opdateringer til den?

Jeg har heller ikke LG men Panasonic.
Af jkn789
jeg har den sidste nye 4k boks fra waoo og jeg har sat boksen til at gå i aktiv standby efter 4 timer, det betyder at jeg skal tænde for tv først med tv remote og derefter tænde for tv boksen.
så virker boksen hver gang jeg tænder.
hvis jeg slukker for boksen skal der gå Ca et minut inden jeg kan tænde for den igen.
jeg kan også have problemer med at boksen har smidt forbindelsen hvis jeg har brugt chromecast eller ps3 og skal så bruge samme procedure som ovenfor.
jeg har Panasonic tv og det starter op på samme kilde som man slukker det på.

så prøv at indstille boksen til at gå i aktiv standby efter 4 eller 8 timer, når du så slukker for tv om aftenen med tv remote, så vil boksen næste dag skulle tænders på ny og så virker de. Hvis du bare bruger en af knapperne på tv boksen remote inden for de 4 eller 8 timer så går boksen ikke i aktiv standby.

håber det kan afhjælpe dit problem.

hvis du fortsat har problemer så er det nemmest at tage strømmen fra boksen et øjeblik og så genstarte boksen i stedet for at genstarte tv.