Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PeterD
Mon ikke garantien let kan fornyes?

Omvendt kan man jo spørge sig selv om Samsung's garanti har noget at gøre med at de vil overbevise købere om at deres tidligere LCD/QLED skærme netop har lidt af burn in/ fastbrænding af billedet..?

Heldigvis kan et QLED/LCD, ifg. Samsung, ikke få burn in, heller ikke efter 8-10 års gaming.

Billede
Af Globulus
Grenaahavn skrev: 30 dec 2020, 08:54 Virkeligt underligt at denne garanti kun gælder til 31 dec. 2020?🤔
Det er selvfølgelig tilbuddet, der gælder til og med 31. dec. 2020, dvs. man skal gøre brug af det senest den dato:
https://www.samsung.com/dk/offer/offlin ... -warranty/

Når det kommer til stykket er det bedøvende ligegyldigt om man når det eller ej.

Det sjove ved linket er denne tekst:

"En fastbrændingsskade opstår, når pixler bliver beskadiget og beholder den samme farve, som de tidligere har vist, såkaldt ”screen-burn” eller fastbrænding."

De viser et eksempel, hvor et "HD"-logo skulle være "fastbrændt", men logoet er lysere end den baggrund, det vises på.

Og her har jeg hele tiden gået og troet, at burn-in resulterede i *mørkere* områder på de udsatte steder. Nej, de fastholder ikke den oprindelige farve.

Jeg kan tilgive Samsung deres "QLED"-markedsføring og jeg syntes også, at deres kampagne med de 10 års garanti mod fastbrænding er morsom, men lige hvad den tekst og det billede angår burde en eller anden have sagt stop mens legen var god.