Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dafo
tak for svaret...

nu ved jeg ikke om jeg har forstået det med skærme rigtigt... men da både samsung 226CW og eizo 2201 er skærme med TN panel og specifikationerne ligner hinanden, så burde 226CW da været et bedre valg da den er billigere og lidt flottere?
Af weller
Panel type og specifikationer siger ikke alt. Det kommer også an på elektronikken i skærmen, kvaliteten af komponenterne osv. Man får som regel hvad man betaler for.

Hvis jeg skulle bruge en skærm til noget grafisk, ville jeg hellere gå på kompromis med designet end jeg ville med billedkvaliteten.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan stadig ikke bare sammenligne specifikationerne og afgøre hvilken skærm der er bedst. Eizo laver næsten udelukkende skærme til grafikerbranchen og det må formodes at selv deres TN paneler er bedre egnede til dette formål end Samsung gamer og multimedie-serier.

226CW har fået en del hug for den dårlige farveegenskaber:
http://www.behardware.com/articles/689- ... -wave.html

Edit: Jeg kan se at Weller postede imens jeg ledte efter artiklen om 226CW ;)
Af dafo
okey tak.. nu bliver jeg lidt i tvivl.. hehe... men jeg vil sige hvis beløbet kommer op på 3000+ så vil jeg helst købe en apple skærm... men man må da også kunne få en med TN panel der svarer til min skærm på macbook'en (: men så siger i at eizo ville være et at de bedste valg?
Af weller
Dafo: Hvis du så gerne vil have en Samsung, så køb dog en samsung. Men du skal vide at også dén model er blevet kritiseret for dårlig farvegengivelse på Edbpriser.dk. Jeg vil stadigvæk anbefale en Eizo, der faktisk er 3-400 kroner billigere at købe i DK end i de tyske netbutikker, så det er bestemt ikke noget dårligt køb.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan, som udgangspunkt, starte med at søge på skærmene her i forum. Der er flere der har delt ud af deres erfaringer om 245B.
Af dafo
weller: haha... jah der er et eller andet med samsung og mig, men det er rigtigt nok at jeg burde kigge lidt på eizo

yakken: Jeg kigger lige lidt omkring og så må jeg sige hvad jeg finder ud af..

tak