Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af CCarlsen
Hej allesammen

Jeg søger hjælp til at finde et godt tv til et prisleje på mellem 3000-8000. og må meget gerne være tyndt og 4k

det skal mindst være 55 tommer.

den her tv jungle gør mig fuldstændig forvirret

på forhånd tak
Af PeterD
Der er mange begreber som bevidst sørger for at gøre folk forvirret

Ja du får mest ud af pengene hvis du vælger OLED frem for LCD/QLED osv, som måske er tyndere, men du ved hvorfor du har valgt et OLED når du ser film, sport og nytårsfejringen 2021 fra Rådhuspladsen (og du naturligvis har indstillet det bedst muligt og det står det bedste sted i rummet for at se tv)

Ved ikke om priserne falder voldsomt til udsalget men det kunne være værd at overveje.

Om det er LG,Philips,Panasonic, Sony er lidt hips-som-haps. De har hver især noget at byde på og så får du det bedste når man lægger alle parametre sammen, men både Elgiganten og Power har dags dato et CX i 55" til 9000 kr minus 1 kr. Ved dog ikke om det er på lager.
Af PeterD
Supergris skrev: 28 dec 2020, 14:47 PeterD, hvad får dig til at tro, et LCD-TV er tyndere end et OLED?
Det siger sælgerne i Elgiganten Fisketorvet og Fields , da jeg var forbi. "Så kan den hænge helt ind til væggen" lyder argumentet, men i så fald..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Selve panelet er næppe tyndest på LCD. Producenterne af OLED-TV har dog valgt at proppe elektronikken i bunden af de fleste modeller, for at vise det tynde panel i toppen, men det giver jo så en dum pukkel i bunden, der forhindrer en helt plan vægmontering.
Af jkn789
Hvad har du af tv nu og hvad ser du mest af og hvordan får du dit tv signal?
Har du kabel eller fibernet, eller bruger du udelukkende streaming tjenester til at se tv.
hvor langt sidder du fra tv og sidder du lige foran tv eller skråt for?
Alle disse parametre har betydning for hvilket tv du skal købe.
dit budget kan både bruges til et 65 tommer lcd tv eller et 55 tommer oled tv som kan fås fra 8888.
Så hvis prøver at give os lidt flere oplysninger som beskrevet ovenfor, så har vi langt bedre mulighed for at råde dig til dit bedste køb.