20 dec 2020, 20:46
Log ind med sociale netværk
20 dec 2020, 20:49
Regner også selv med at skulle have C2077 når der kommer rigtig next gen patch.
Iøvrigt
Immortal Fenyx Rising på tilbud til PS4 og Xbox til 222 hvis nogle skulle være interesseret, så kan man bare opgradere
Iøvrigt
Immortal Fenyx Rising på tilbud til PS4 og Xbox til 222 hvis nogle skulle være interesseret, så kan man bare opgradere
21 dec 2020, 09:36
Der er næsten ingen crashes på nævnte spil, men hvorimod COD Cold War har udfordringer med crashes.
Sploink skrev: ↑20 dec 2020, 20:25 Det er jo set at 3 parts spil efterhånden har kørt bedst på PS5.Det er jeg ikke enig i, Sony's Spiderman Miles Morales anses som det ypperste af hvad PS5 har vist pt hvad angår grafik og ydelse. Inkl Raytrcing og 60FPS. Sonys Astros Playroom anses også som noget af det ypperste pt hvad angår Dualsense afvikling.
Der er næsten ingen crashes på nævnte spil, men hvorimod COD Cold War har udfordringer med crashes.
21 dec 2020, 12:17
Ahh nu bliver jeg bare irriteret. Derfor jeg gik lidt væk fra PC gaming fordi jeg altid skulle fifle rundt for at få et godt billede og god performance. Men nu skal man sku også et for at få det på PS5. Spiller i andre The last of us part 2 i HDR eller SDR?
LG C7 65" OLED, Denon AVR X2400H, PS4 Pro.
21 dec 2020, 20:53
Og mht tidlig HDR gaming.
Trøst dig med at der helt oplagt er tale "broken HDR" som Theo også kalder det, lige som Destiny 2 m.fl. også har været dårlige og fake HDR tilnærmelser. Spillene har nok helt oplagt være bagt fra start af SDR og så efterfølgende fået lidt halvtilfældigt 'HDR sprinkle drysset over sig, hvilket også er nærliggende at formode gælder for et spil under så mange års udvikling som CyberPunk 2077. Heldigvis er det for de fleste ÆGTE HDR spil gerne relativt nemt at indstille HDR parametrene, særligt på skærme med HGIG. Der er det største problem nok at både PS5 og Windows på en PC begge konverterer SDR til HDR, hvis man har slået HDR til på systemet som udgangspunkt, hvilket man IKKE ønsker ifbm regulære SDR spil. Det skal konsolspillere nu også huske at de bliver nødt til at 'fifle' med for at åbne de bedst mulige resultater.
DanielPT skrev: ↑21 dec 2020, 12:17 Ahh nu bliver jeg bare irriteret. Derfor jeg gik lidt væk fra PC gaming fordi jeg altid skulle fifle rundt for at få et godt billede og god performance. Men nu skal man sku også et for at få det på PS5. Spiller i andre The last of us part 2 i HDR eller SDR?Nu har det vel altid været sådan og vil som minimum også denne generation og næste generation igen forblive at være sådan, at man skal have dyr og kraftig PC for at få de bedste indstillinger og den bedste performance, men kan man ikke lide at fifle ud over valg af performance vs quality mode, så er der jo kun godt at sige om hvor meget ydelse man i det mindste får for selve hardwareprisen ifbm en konsol (hvor spillene så i længden gerne er dyrere). Men værre er det nu heller ikke: Har man en PC, men kan man ikke lide at fifle, så kan som reglen skyde en genvej ved at benytte autotuningen af spils settings til ens hardware via denne funktion i f.eks. Nvidia Experience. For os andre der godt kan lide kontrollen er muligheden for at fifle og tune til gengæld at regne som en fordel. Så godt der er noget for enhver smag og temperament
Og mht tidlig HDR gaming.
PC: 9800X3D, MSI-Suprim RTX 5090, 32GB@6K/CL30, LG CX
Stue: JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovev:77" S92C,VSX-325,ATV4K
Stue: JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovev:77" S92C,VSX-325,ATV4K
21 dec 2020, 23:00
Til jer der muligvis får problemer med ingen lyd når i starter op fra PS5 restmode på LG TV, så har vi fundet problemet.
Det er muligvis noget copyright halløj så derfor skal HDCP deaktiveres på PS5.
Jeg har nu prøvet det med 8-10 opstart og der har været lyd hver gang med start fra restmode.
Før forsvandt lyden hver anden gang ca.
En anden workaround er lige at skifte kanal på tv'et og gå tilbage til PS5 indgangen igen.
Det er muligvis noget copyright halløj så derfor skal HDCP deaktiveres på PS5.
Jeg har nu prøvet det med 8-10 opstart og der har været lyd hver gang med start fra restmode.
Før forsvandt lyden hver anden gang ca.
En anden workaround er lige at skifte kanal på tv'et og gå tilbage til PS5 indgangen igen.
22 dec 2020, 01:04
Så det kan altså være godt at bekræfte hvis nogen pludselig synes apps giver sort skærm om nogen tid
bendix skrev: ↑21 dec 2020, 23:00 Jeg har nu prøvet det med 8-10 opstart og der har været lyd hver gang med start fra restmode.En god ide er, at nogle checker apps for problemer med at afspille film, for der er vist apps som ikke accepterer at HDCP ikke fungerer, som er en del af beskyttelsen for hvilke enheder man afspiller på.
Så det kan altså være godt at bekræfte hvis nogen pludselig synes apps giver sort skærm om nogen tid
22 dec 2020, 01:42
hvad så med at droppe alle de luksusproblemer og finde enten 'Fallout: New Vegas', 'Vampire: The Masquerade – Bloodlines' (bliver spændende at se hvordan 2'eren kommer til at se ud...), 'Batman: Arkham Asylum' eller 'Skyrim' frem og nyde 'de gode gamle dage' frem for at skændes om noget som ikke virker :-D ?!?
22 dec 2020, 08:30
kan måske skade mere end gavn?
bbplayer skrev: ↑22 dec 2020, 01:04Ahhh ok, jeg bruger kun PS5 til spil. Tror du jeg skal slette indlægget hvis folk normalt ikke ser en sammenhæng?bendix skrev: ↑21 dec 2020, 23:00 Jeg har nu prøvet det med 8-10 opstart og der har været lyd hver gang med start fra restmode.En god ide er, at nogle checker apps for problemer med at afspille film, for der er vist apps som ikke accepterer at HDCP ikke fungerer, som er en del af beskyttelsen for hvilke enheder man afspiller på.
Så det kan altså være godt at bekræfte hvis nogen pludselig synes apps giver sort skærm om nogen tid![]()
22 dec 2020, 11:49
Har primært brugt headset med PS5. Nu går det op for mig, at dialog ikke outputtes gennem soundbar... 
Tyder jo på, det er center kanalen, der ikke kommer med.
Nogen idéer?
Tilsluttet via eArc. Standard settings på PS5 og C9.
Edit: Man skal slå Bitstream fra på HDMI inputtet på TV'et.
Tyder jo på, det er center kanalen, der ikke kommer med.
Nogen idéer?
Tilsluttet via eArc. Standard settings på PS5 og C9.
Edit: Man skal slå Bitstream fra på HDMI inputtet på TV'et.
23 dec 2020, 10:02
Så godt er jo mest, at du nu har en spil løsning 
Og! måske kommer Sony med en patch som fixer det uden du ved det, og ændrer HDCP igen.
bendix skrev: ↑22 dec 2020, 08:30 Ahhh ok, jeg bruger kun PS5 til spil. Tror du jeg skal slette indlægget hvis folk normalt ikke ser en sammenhæng?Nej, dem som læser dette, læser også om løsningen i fremtidenkan måske skade mere end gavn?
Og! måske kommer Sony med en patch som fixer det uden du ved det, og ændrer HDCP igen.
26 dec 2020, 07:20
Skal lige høre jer andre. Slår i hdr når i spiller ældre spil? Altså som hoeizon, limbo osv? 
LG C7 65" OLED, Denon AVR X2400H, PS4 Pro.
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto