Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Ville høre om der er nogen der har købt den om prøvet den ??

Jeg ville bruge den til gamer skærm.

Ved godt der er lavet en test ville godt prøve at høre andre om der er nogen der har prøvet at købe en . meget gerne en der også spiller forskellig spil :D

det er vel sammen skærm selv om den hedder L227WT-PF eller L227WT

jeg har fundet den til 2400kr i computer city
http://www.computercity.dk/?Identifier=DK40124

andre steder ligger den mellem 2800-3000kr kan det virkelig passe ?

Med Venlig Hilsen
Fuma (B
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg tror ikke der er nogen forskel mellen de to modelnumre. Mange forhandlere oplyser bare ikke de sidste cifra, ligesom vi heller ikke gør her på Flatpanels.dk, da de i mange tilfælde er stort set ligegyldige.

Prisen passer umiddelbart fint.

Så må man dog håbe, at du får et eksemplar uden den inhomogene baggrundsbelysning, som vi desværre løb ind i på testeksemplaret.
Af MightyFuma
må jeg spørger om noget så :)

hvad for en skærm ville du så forslå det er til gaming men den må godt være af kvalitet self :)

Da man har lidt stil, det er nemlig ikke fedt med for ring billede når du skal spille :)

Jeg gider ikke det der med man har 50% for at få noget godt..

Jeg prøvede lykken med samsung 226BW og fik 2 med fejl så gad jeg ikke det mere og fik mine penge igen. :D
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nu er spil ikke den mest kritiske brugstype for en skærm. Farvegengivelse mv. har ikke ret meget at sige når du blot spiller på skærmen.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Blandt de mange 22 tommere, synes jeg bestemt L227WT ligner et af de mest oplagte bud. Hvis du vil have en skærm med samme opløsning, som også egner sig til spil, er der f.eks. NEC 20GX2 Pro. Den er dog væsentligt dyrere.

Jeg har ikke prøvet alle 22 tommer skærme, men den hurtigste jeg endnu har siddet foran er nu en gang L227WT.
Af Skotten
Den der nye LG l207/227 skærm frister mig meget

Men kan se, at der er en 20" version også, og jeg var oppe i Bilka idag og sådan en 22" er godt nok stor, så må indrømme at jeg er blevet noget i tvivl omkring størrelse =/ (PS de havde ikke LG'erene i Bilka skulle bare se størrelsesforhold)

Jeg sidder ved et alm skriveborg, skærmen er ca. 40 cm fra mit hovedet, så inderst inde føler jeg lidt, at en 22" vil være for stor, men er der nogle der kan øse lidt ud af deres erfaringer med skærmstørrelse, og om det vil være synd at "nøjes" med de 20"
Af MightyFuma
jeg har lidt samme problem har prøvet at spille ved min ven et par timer han har en asus 22" og jeg må nok sige man skal lige vende sig til det det er et stor skærm at sidde ved..

Derfor er jeg selv i tvivl om jeg skal ha 20" eller 22" men når du ser på prisen får du mere for ca samme penge som du skal give for en 20" alt efter hvad du self vælger at tag,.

Sidder lidt og ser på den her

http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... ?ID=429532

og den er også i 22" til ca 3000kr

og har læs lidt om den på siden her og den virker godt nok spændende :D
Af B-G
Hej MightyFuma

Jeg tror den er helt ok til at game med, jeg overvejer selv om jeg "tør" tage chancen, men dette review har efterhånden overbevist mig ;)
EDIT, fandt testen på engelsk

Det, der har den største interesse for os som gamer, når ellers panelet er hurtigt nok, er inputlag, denne skærm skulle ikke have dette problem, læs afsnittet over Interpolation i dette link Ingen inputlag
Senest rettet af B-G 02 mar 2008, 22:54, rettet i alt 1 gang.
Af MightyFuma
overvejer at købe den her http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... ?ID=193977

den er godt nok dyre men den lyder som en super skærm der passer til mig også skulle den virke til spil også samt den har et godt billede så hvorfor ikke smide lidt ekstre penge i det :D det er jo noget man skal sidde og glo på :D
Af B-G
6 ms på den skærm, jeg tror der er for stort input lag på den, min HP w2007 (5ms) kan jeg ikke spille fps games på, grundet inputlag :(
Dog er jeg meget glad for den på alle andre måder (jeg er ikke grafikker) :D
Af muttleydk
B-G skrev:6 ms på den skærm, jeg tror der er for stort input lag på den, min HP w2007 (5ms) kan jeg ikke spille fps games på, grundet inputlag :(

At sammenligne producentens angivet responstid er nok det mest forkerte du overhovedet kan gøre..

F.eks. Samsung's 226bw og LG's l226wtq er begge angivet som 2ms g2g af producenten..

søger man panelinfo på disse 2 skærme får man dette:
Samsung 226BW (widescreen) har et 22 tommer 2 ms (g2g) TN panel.
LG L226WTQ (widescreen) har et 22 tommer 2 ms (g2g) TN panel.

Kigger man så på dette:
[img]http://wup.dk/input_lag_comparison_2.jpg[/img]

Viser det tydelig at producenterns data ikke er en disse værd..

-----
Og hvad angår din HP, så havde jeg w2207 hjemme på prøve, og denne skærm som din w2007 er angivet til 5ms, men er du gal den har noget mere inputlag end NEC 20WGX2 pro som er angivet til 6ms.. At panelet i NEC'en så er langsommere end panelet i HPen, er så en anden sag, men lige med inputlag, vinder NEC'en klart.. (min mening)

Jeg vil senere skrive i en anden tråd hvad jeg syntes om NEC'en og spil.. Kan dog kort sige at jeg ikke anbefaler den til hardcore gamer, men det er grundet panelhastighed, ikke inputlag..
Af MightyFuma
ville meget gerne snakke med dig muttleydk
om en skærm så:D anghvad jeg skal på kig efter :D

Spiller mest wow samt lidt cs.

så der er ikke det vild FPS men jeg ville da godt ha en der kan bruges til det hvis man har lysten.

troede jeg var solgt til den Nec men ville ikke ha for meget indput lag så ville jeg bliveskuffet :D
Af weller
muttleydk: Har du et link til det skema?
Af B-G
muttleydk skrev:
B-G skrev:6 ms på den skærm, jeg tror der er for stort input lag på den, min HP w2007 (5ms) kan jeg ikke spille fps games på, grundet inputlag :(

At sammenligne producentens angivet responstid er nok det mest forkerte du overhovedet kan gøre..

F.eks. Samsung's 226bw og LG's l226wtq er begge angivet som 2ms g2g af producenten..

søger man panelinfo på disse 2 skærme får man dette:
Samsung 226BW (widescreen) har et 22 tommer 2 ms (g2g) TN panel.
LG L226WTQ (widescreen) har et 22 tommer 2 ms (g2g) TN panel.

Kigger man så på dette:
[img]http://wup.dk/input_lag_comparison_2.jpg[/img]

Viser det tydelig at producenterns data ikke er en disse værd..

-----
Og hvad angår din HP, så havde jeg w2207 hjemme på prøve, og denne skærm som din w2007 er angivet til 5ms, men er du gal den har noget mere inputlag end NEC 20WGX2 pro som er angivet til 6ms.. At panelet i NEC'en så er langsommere end panelet i HPen, er så en anden sag, men lige med inputlag, vinder NEC'en klart.. (min mening)

Jeg vil senere skrive i en anden tråd hvad jeg syntes om NEC'en og spil.. Kan dog kort sige at jeg ikke anbefaler den til hardcore gamer, men det er grundet panelhastighed, ikke inputlag..
Nice info :)

Efter sigende skulle Iiyama Pro Lite E2201W-B1 heller ikke have noget inputlag, jeg tror dog (ud fra hvad jeg har læst) at LG's L227WT er bedre rent farvemæssigt og lige så god gamermæssigt.

Skrevet om Iiyama Pro Lite E2201W.
In games…

There is indeed the reactivity of a ''2 ms'' and a net difference if we compare its afterglow (trail of light behind objects in movement) with the 5 ms of most competing 22 inch monitors. This screen is particularly intended for those fans of FPS games (Quake, Unreal, etc.), in which you run, jump and shoot in every that moves. A second characteristic that will please this group is that there is no input lag when compared with a CRT side by side in clone mode. There was no delay and both screens appear to be perfectly synchronized. The Samsung SyncMaster 226BW S was close but wasn’t completely there.

Taget herfra digitalversus.com