Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JRN
Hej flatpanelere!

Jeg har surfet lidt rundt i de forskellige tråde, og er stadig lidt i tvivl! Jeg har erfaret at alle herinde mere eller mindre godt kan lide PX70!
Jeg er bare mere tilbøjelig til en Samsung skærm, men kun fordi jeg godt kan lide deres design!

Den skal bruges til konsol, film og TV - Nogen idéer?
Jeg har mellem 6.000 og 8.000 til rådighed? Nogen forslag?? :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Samsung har også plasma-TV der er udmærkede. Deres Q97 eller Q96 modeller kan vist fås indenfor dit budget. Så får du det bedste fra begge lejre.
Af JRN
I men egen lille research er jeg godt nok stødt på dem! - Men dem jeg kan finde er kun fra 40" og op, og undskyld jeg ikke informerede ovenover, men jeg vil helst have 32"! Det vil se utroligt dumt ud med så stort et fjernsyn på mit værelse! :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ingen plasma-TV i 32" - sådan er det. Panasonic laver dem i 37" og Samsung fra 42".
Af JRN
Puha! Det er sgu en jungle for en "uviden elektronik" mand som mig... Du har sikkert fået spørgsmålet mange gange indtil nu, MEN -

Hvis nu det ikke skal være PX70, fordi det er for stort, men et LCD 32"! Hvad skal det så være??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Sony D3000 er nok det bedste LCD TV, men det er altså ikke så godt som Panasonics 37PX70.
Af JRN
Okay, jamen jeg tror jeg vil sigte efter 37PX70 så! - Men hvorfor er det egentlig plasma har "halet" ind på LCD? Jeg har altid hørt at man skal holde sig fra det plasma?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg ved selvfølgelig ikke hvem du har dine oplysninger fra, men lige siden PX70 og endda forgængenren PV60 udkom, så har der ikke været megen konkurrence fra LCD skærmene.

Jeg har skrevet en del indlæg her i forum om dette emne og om hvordan forbrugeren ofte misinformeres i butikkerne, men jeg orker ikke at gentage det alt sammen igen - du må lige søge lidt i trådene hvis du vil have flere informationer. Sidste tråd var vist på EDBpriser:
http://www.edbpriser.dk/community/forum ... ?ID=111808
Af JRN
Det er bare i orden! :) - Kan godt se du har svaret på det mange gange! Det eneste jeg mangler er bare nogle konkrete forskelle og sådan. Men tak for svarene - jeg kigger lidt rundt og håber på at få bestilt et inden ugen er omme. - Ellers vender jeg tilbage! ;)