12 dec 2020, 16:09
ziphnor skrev: ↑11 dec 2020, 23:57Ja, jeg tror at de fleste af os tænker det du skriverIT-Bruger skrev: ↑10 dec 2020, 07:47 Laaang tid før QLED blev præsenteret anvendte producenterne af fladskærme og monitorer selv betegnelsen LED for deres produkter....Sony gjorde det allerede i 2005 da de lancerede deres første LED TV som en afløser for deres hidtidige CCFL skærme, der ligeledes var et LCD TV.Det ændrer ikke på at det er vildledning (aka marketing navne. At kalde et LCD TV for LED bare fordi man har skiftet typen af baggrundslys er ren salgsgas. De fleste seriøse sites sørger også altid for at påpege at LED TV rent faktisk er et LCD TV. QLED indfører i det mindste et ekstra lag, men det er stadig en type LCD TV.
På samme måde er det nok heller ikke et tilfælde at QLED ikke hedder QD-LED (altså Quantom Dot LED) eller lignende, det er nemlig ret smart at QLED og OLED er ret lette at forveksle.
Derudover er det svært at overse Samsungs aggressive markedsføring (som du affærdigerer tidligere). At føre skræmme kampagne på burn-in som langt de fleste aldrig vil se (der var tilsvarende dengang jeg købte mit Kuro Plasma, det er først blevet pensioneret nu efter 10 år uden et eneste spor af burn-in) istedet for at fokusere på ens eget produkts fordele er dårlig stil. At man så samtidig prøver at sælge sine TV ved at forære telefoner, støvsugere og lignende væk sammen med dem synes jeg faktisk er lidt pinligt.
Sidst men ikke mindst synes jeg du skulle prøve at anlægge en noget mindre aggressiv tone. Vi diskuterer trods alt bare skærmteknologi, og på ganske få posts har du svinet stort set alle på dette forum til.
Philips 77OLED809/12, Eversolo AMP-F2, Wharfedale EVO 4.4, Wiim Ultra.