Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af fifafrazer
Hvis du laver seruøst grafisk arbejde, så er de skærme der ikke noget værd. Prøv at kigge på flatpanels.dk's anbefalede skærme til amatør-grafikere.
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... tart_from=&

Den nye eizo s2231 ser super lækker ud efter min mening, men den koster også 4000 kr, hvilket nok er noget mere end du havde regnet med at ofre?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du må lige glemme specifikatiorne. Dén egenskab der skiller disse modeller fra hinanden kan spottes i betragtningsvinklerne. Selvom 178 grader vs. 170 grader ikke lyder som den store forskel, så betyder dette dog at Apples skærm har et S-IPS panel og at Samsungs skærm har et TN panel. Der er en verden til forskel.

Du kan undersøge hvilke paneler skærmene har ved at benytte vores panelsøgningsværktøj, som du finder i menuen på forsiden af flatpanels.dk

Til grafisk arbejde er 2000 kr. ikke nok til at få en skærm med et ordenligt panel.
Af dafo
okey tak (:

men er betragtningsvinklen ikke bare hvor skråt du kan kigge på skærmen, altså fra siden af?

og skal lige sige at jeg laver ikke super seriøst grafisk arbejde, så har ikke tænkt mig at investere i det helt vilde.. hehe
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Så må du jo udtrykke dig mere specifikt i dit opringelige indlæg ;) Hvis man spørger efter en skærm til Photoshop og Illustrator, så beder man oftest om en grafikerskærm.

Jo, betagtningsvinkler har noget at gøre med hvor meget kontrasten falder når du ser på skærmen fra siderne. Men som jeg skriver så betyder det i denne sammenhæng at skærmene er baseret på to forskellige typer flydende krystaller. Du kan læse om forskellene på de flydende krystaller her:
http://www.flatpanels.dk/paneltek.php
Af dafo
ja, det skulle jeg nok.. hehe... det er i hvertfald farverne jeg går efter...

Tusinde tak skal de have (:
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Har du fået den information du har brug for? Hvilken model hælder du til og hvorfor?
Af dafo
ja det har jeg... tusinde tak..
jeg køber en af de her 3:
Samsung SyncMaster 2032BW (nok den her)
Samsung SyncMaster 2232BW
Samsung SyncMaster 226BW

og det blev det valg da du sagde at man må give en del mere for de gode paneler.
så jeg har holdt mig til den billige række og derefter har jeg set disse modeller som de bedste til prisen (: