Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Torben Rasmussen skrev:
Ningnang skrev: 08 dec 2020, 21:46 Den går da vist under betegnelsen "lys stue" :) så kan folk jo spørge dig når de er i tvivl om et Oled kan bruges sådanne steder
Nu kan man ikke engang helt se det største vindue, som er til venstre i billedet og fylder hele væggen... Der er gardiner! :D Der kommer til at være nogle seriøse refleksions-tests fremover. Men 77” Harmony ville dæleme være et fint supplement. Konen sagde nej til BL50 :(
Du gør det da også forkert. Vis hende en BL5 først. Så er BL50 nem at få igennem Billede
Viggo Helbo skrev: 08 dec 2020, 22:16
hugosarang skrev: 08 dec 2020, 19:19
Viggo Helbo skrev: 08 dec 2020, 07:46 Hvor dybt er “hullet” ....væggen må være dobbeltmuret ..... bruges hulrummet også? Isolering fjernet?
Hullet er 5 cm dyb.
Hvad mener du med hulrummet bruges?

Vi har stikkontakter switch og router placeret.
Der er isolering osv :)
Hulrummet = rummet mellem yder- og indervæg som bruges til isoleringsmateriale. Har jeg forstået det rigtig at hullet ikke er dybere end indervæggen er tyk?
Ja det er rigtigt.
Rune B skrev: Du gør det da også forkert. Vis hende en BL5 først. Så er BL50 nem at få igennem Billede
Den vej har jeg været nede af. Det virkede ikke. Jeg kun også godt have et par BL5 stående! Hun kunne gå med til BL18, så man må nøjes. Hvis ikke Beosound Shape var bundet til den pokkers Core, så ville jeg godt have haft den på væggen i den ene stue. Jeg ville bare godt køre ren Sonos i den, men som jeg forstår dét produkt, så skal den have en Core tilsluttet for at kunne konfigureres første gang.
Jeg går ud fra, at du med ‘i Struer’ mener Bremdal Radio (?).
Mon ikke Morten eller Henrik dér kunne være dig behjælpelig......med lån af en Core og assistance.

I denne tråd findes et par hints:
https://forum.beoworld.org/forums/t/37934.aspx

Sonos’en skal så tilsluttes via optical - vigtigt er at denne indstilles til et volumenreguleret output.
Den ‘christiank’, som også skriver i tråden, arbejder på B&O i Struer og er ekspert netop på Shapen/Shapens muligheder. Måske kunne du endda kontakte ham direkte?

MM
Torben Rasmussen skrev:
Rune B skrev: Du gør det da også forkert. Vis hende en BL5 først. Så er BL50 nem at få igennem Billede
Den vej har jeg været nede af. Det virkede ikke. Jeg kun også godt have et par BL5 stående! Hun kunne gå med til BL18, så man må nøjes. Hvis ikke Beosound Shape var bundet til den pokkers Core, så ville jeg godt have haft den på væggen i den ene stue. Jeg ville bare godt køre ren Sonos i den, men som jeg forstår dét produkt, så skal den have en Core tilsluttet for at kunne konfigureres første gang.
Min vej var 4000-3-18-5. Og nu med Eclipse MKII, 5 og 12-1. Det kan et eller andet.
Jo, det er 18’ere vi har i stuen. Den hvide (og sorte) 19’er lader til at være coatet med samme plastmateriale som BL3, og det opløses efter en årrække og bliver klistret. Det skal ikke ind i min stue. Den grå er lakeret og kan bedre gå an. Jeg tror en enkelt er nemmere at gemme
Torben Rasmussen skrev:Jo, det er 18’ere vi har i stuen. Den hvide (og sorte) 19’er lader til at være coatet med samme plastmateriale som BL3, og det opløses efter en årrække og bliver klistret. Det skal ikke ind i min stue. Den grå er lakeret og kan bedre gå an. Jeg tror en enkelt er nemmere at gemme Billede
Ja, det er rigtig trælst med den coating som opløses med tiden- jeg har lige fået mine bl3’er omlakeret, de var sorte før, nu som her BilledeBilledeBillede
Billede
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 15