Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er jo dig der skal afgøre hvor højt du rangerer det. Har du brug for digitale signaler via kabel-TV, så har du brug for en DVB-C tuner.

Jeg skal lige have noget på det rene: Har du allerede en HD dekoder, såsom en Sagem-boks eller des lignende? I så fald er det jo ligemeget med alle de dekodere der er i TV'ene da du jo alligevel har en ekstern så.
Af ajooba
yakken skrev:Det er jo dig der skal afgøre hvor højt du rangerer det. Har du brug for digitale signaler via kabel-TV, så har du brug for en DVB-C tuner.

Jeg skal lige have noget på det rene: Har du allerede en HD dekoder, såsom en Sagem-boks eller des lignende? I så fald er det jo ligemeget med alle de dekodere der er i TV'ene da du jo alligevel har en ekstern så.
Jeg har en sagem boks, ja

Jeg har sådan set besluttet mig. Det skal være 37" panasonic px70. Jeg ved der snart skulle udkomme en ny serie, px80, men jeg er blevet overbevidst om, at jeg vil være rigtig godt til freds med den nuværende serie. Nu skal jeg bare finde en side, hvor jeg kan bestille skærmen, men jeg har så erfaret at det ikke måske slet ikke er sådan ligetil, og så vil jeg jo også gerne undgå at det er parellel importeret. Inde på computersalg.dk stod der, at de ikke havde varen på lager, men at der ville gå 3-14 dage før de ville. Kan man mon regne med det eller er der nogen som også kan hjælpe mig her? :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Mange har oplevet at leveringstiderne ikke kunne overholdes for dette TV og at de i stedet har måttet vente i måneder på det. Hvis en butik sælger TV der ikke er parallelimporterede, så kan du næsten være sikker på at de har et stort fedt skilt der reklamerer med det. Langt de fleste online-butikker importerer deres TV.
Af ajooba
Vi har en butik i min by der handler med sådan noget. Derfor hælder jeg mest til, at handle på nettet, men hvordan kan jeg vide mig sikker på om de handler med importeret vare eller ej? Findes der ikke online butikker som gør meget ud af, at deres varer ikke er parellel importeret?

I den her tråd er der en liste med butikker, hvis varer eftersigende ikke er parallel impoteret, men umiddelbart synes jeg ikke at kunne få det bekræftet på der siderne

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... importeret
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jo, der er visse forhandlere der er autoriserede Panasonic forhandlere, såsom Geco.dk. Men som sagt så vil der med garanti være reklameret med det hvis TV'et IKKE er parallelimporteret.

Hvis du besøger nogen af de links der er i den nævnte tråd vil du også se at forhandleren gør et ret stort nummer ud af at fortælle at TV'et er med dansk garanti og pick-up service. Jeg kan eksempelvis se disse informationer på både Geco.dk og på dansk IT-lagers side.
Af ajooba
Tak - jeg er en smule klatøjet

Men nu hvor jeg endelig har fået ud af hvilket fjernsyn jeg vil have, så er der ingen af de sider jeg har kigget på, der har tv'et på lager. De stopper vel ikke bare med at producere px70 fordi, at der snart udkommer en ny serie. Cinemagic skulle have en god service og der koster tv'et 8200 kr. Er det bare at sørge for, at det ikke er parallel importeret, bestille og vente tålmodigt?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jo, det kan du desværre godt regne med at de gør. Når lagrene hos Panasonic er tomme, så er det nok slut med PX70.

Du kan meget vel risikere at TV'et ikke kan leveres hvis du bestiller fra nogen der ikke har det på lager.
Af ajooba
Nu inde på cinemagic, har de også 37" 71PX, som skulle være produceret til det tyske marked, men sjovt nok synes jeg at der var nogle indlæg om, at de skulle være dårligere. Er de ikke ens?

Hvad gør jeg dog?
Af ajooba
Et par sidste ting - det er parellelimpoteret inde på cinemagic, men de giver stadig garanti. Så burde der vel ikke være nogen grund tilbekymring..

Der bliver også skrevet i en anden tråd "Angiveligt skulle danske undertekster ikke virke ved DVB-T modtagelse i PX71"

Hvad skal det nu betyde? :(