Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af eliteMario
Jeg har selv bestilt den nye Dell 2408WFP, som jeg modtager her sidst på ugen. Jeg tror umiddelbart den ville være et godt bud, eller evt. dens forgænger, der er en smule billigere...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
hvis du sætter pris på gode farver, så er Dell 2007FP faktisk et bedre valg. Den viser mere nøjagtige farver "out of the box", men har godt nok et mindre skærmareal.

Hvilken størrelse skærm havde du i tankerne?
Af Flemming2000
eliteMario skrev:Jeg har selv bestilt den nye Dell 2408WFP, som jeg modtager her sidst på ugen. Jeg tror umiddelbart den ville være et godt bud, eller evt. dens forgænger, der er en smule billigere...
Hej eliteMario,

Kunne du ikke skrive et par ord om din tilfredshed vedr. denne skærm? Jeg overvejer den meget stærkt selv.:)

MvH
Flemming
Af panch
Jeg har også lige ordret 2408WFP, så om en lille uge vil jeg også kunne spytte til med nogle erfaringer.
Af eliteMario
Jeg skal nok komme med en mini-bruger-review... Vil teste den i forhold til photoshop, cad, 3d modellering/animation... Ps3, bluray, og nintendo wii (over komponent)...

Yakken: Jeg gik, af en eller anden grund, ud fra at det skulle være en 24" tommer... Hvis 20" er tilstrækkeligt, og man gerne vil spare pengene fra 24" -20" så ville jeg også vælge en 2007wfp... Men når bugedget nu er til det, så vil jeg da anbefale en 24", da det at arbejde i Photoshop, illustrator osv. virkelig er en bedre oplevelse i 1920x1200 end på 20" med 1680x1050... Det synes jeg i hvert fald...
Af brfcjon
Jeg ved godt det er svært at svare på, men:

kan I give en vurdering af hvor meget bedre 2007 er end 2408 til korrekt farvegengivelse og dermed billedbehandling.

ex en top Eizo model er 100%, 2007 er 90%.... altså bare for at få forholdet.
Af weller
sandrilla1975:
Eizo 2231, der for nyligt er blevet testet her på flatpanels, ville være et godt bud. Den bliver også anbefalet til grafisk brug, og koster omkring 4000-4500kr. Jeg ville ikke vælge en 20", da jeg synes den størrelse simpelthen er for lille til 1680*1050 opløsningen, de fleste kommer med.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
brfcjon skrev:Jeg ved godt det er svært at svare på, men:

kan I give en vurdering af hvor meget bedre 2007 er end 2408 til korrekt farvegengivelse og dermed billedbehandling.

ex en top Eizo model er 100%, 2007 er 90%.... altså bare for at få forholdet.
Det kan vi jo ikke svare på kvalitativt. Du kan se på delta-kurverne fra vores tests, men at sætte et tal på er jo helt i skoven. 2408 har fået en del kritik for at skabe nogle grimme grønne nuancer. Om dette er en effekt af det udvidede farvespektrum ved jeg ikke, men min 2407 lider ikke af dette fænomen.

Det er desuden ikke 2007WFP jeg anbefaler, men 2007FP.
Af eliteMario
Jeg modtog desværre ikke min nye 2408wfp igår, som jeg regnede med. PCBUYIT sagde at jeg ville modtage den senest fredag. De sendte den onsdag!

Er der nogen af jer der har bestilt ved PCBUYIT der ved hvordan de sender deres produkter? Hvilket fragtfirma kommer det med osv?
Af panch
Jeg modtog 2408WF'en fra PCBuiyit.co.uk igår, 2 dages forsendelse, det kan Post Danmark til tider ikke engang klare :) imponerende.

Jeg synes det er en kanon skærm. Jeg kan desværre ikke sætte noget procent tal på den da jeg ikke kender de andre skærme, men jeg synes den rykker for vildt!! Jeg kan ikke finde de grønne nuancer som Yakken omtaler.

Man må jo også sige at man er ret fremtidssikret med alle de porte der er at inde bagpå, incl. displayport så jeg er ovenud tilfreds.

Thumbs up fra mig! :)
Af dafo
PCBuiyit.co.uk sender da ikke til danmark????
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jo - ellers er det vel lidt skummelt at så mange af vore brugere har fået den sendt ;)

Tag kontakt til dem hvis du ønsker at købe noget hos dem. Det skal arrangeres specielt.
Af dafo
ja det er rigtigt nok... hehe... men jeg vil gerne købe en 2407WFP-HC... da jeg så skulle til at købe den kunne man kun vælge england, men jeg prøver så at kontakte dem (: tak