Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Som nævnt i testen af PS5, så holdte vi fokus på den tekniske del af spillene og kom ikke med mange kommentarer om spillenes handling, gameplay osv. Flere har efterfølgende spurgt til, hvad vi synes om spillene indtil videre.

Sackboy:
Hvis man har været vild med Little Big Planet, så skal man også spille Sackboy. Et frisk pust på Little Big Planet-universet, om end selve spilkonceptet i Sackboy er ret velkendt. Det er god underholdning for mange aldersgrupper. Det bliver mere udfordrende senere i spillet.

Demon's Souls:
Brutal vold lige fra begyndelsen. Det giver et kick at banke de forskellige monstre og deslige. Også et grafisk flot spil, selvom det ikke gør brug af ray-tracing mv. Jeg er ikke nået så langt i det, så jeg kan ikke vurdere det som helhed, men jeg synes, at der er potentiale, hvis man er til denne type spil.

Spider-Man: Miles Morales:
Svært for mig at vurdere for jeg er ikke så meget til universet. Men da bestemt fin underholdning og vilde slåskampe.

Astro:
Det tror jeg, at jeg fik dækket ind i testen. Det bør man afgjort prøve. Det er ikke bare til demo-formål. Det er også et sjovt lille spil. Dog ikke så langt.

WRC9:
Ikke et specielt godt bilspil efter min mening. Jeg er vild med Gran Turismo-serien, så det er ikke fordi jeg ikke bryder mig om simulator-genren af bilspil. Jeg synes bare ikke, at WRC9 er særlig underholdende. Sværhedsgraden er høj, så måske er jeg bare for dårlig.

Borderlands 3:
Jeg kan generelt godt lide spil i denne grafiske stil og genre. Indtil videre har det været god underholdning, men jeg er ikke nået så langt. Jeg fandt det kraftigt nedsat på PS Store - jeg ved ikke om det stadig er tilfældet.

Assassin's Creed: Valhalla:
Det har jeg spillet på Xbox Series X, men det findes også til PS5. Det er ret klassisk Assassin's Creed, nu med vikinger, og så med en videreførsel af de lidt mere rollespilselementer, som kom på i Origins og Odyssey. Et flot spil, men ikke noget, som man falder bagover af. Der er mange timers underholdning her, hvis man vil udforske verdenen. Personligt er jeg kørt træt i Assassin's Creed efter at have spillet så godt som dem alle. Jeg så gerne, at de rykkede spillene i langt højere grad mod rollespil, men jeg forstår, hvorfor folk mener, at det ville være lidt i modstrid med den oprindelige formel - jeg tror bare, at det ville gøre spillene bedre.

The Pathless:
Det har jeg spillet via Apple Arcade på Apple TV 4K. Det er et ret mystisk spil, men jeg synes, at det er godt. Jeg kan godt lide nye vinkler på spil i stedet for fortsættelser og reruns - jeg har prøvet alt det mainstream. Jeg synes dog bestemt ikke, at det er noget man skal købe på PS5. Man kan reelt få det gratis på Arcade vha. prøveperioden.

DiRT 5:
Det har jeg spillet på Xbox Series X, men det findes også til PS5. Et bedre bilspil end WRC9 efter min mening, men dog også en noget anden genre. Det er fin action og ræs, hvis man bare vil have noget underholdning til at koble af. Det er lækkert, at baner mv. loader så hurtigt, så man ikke skal vente i uendeligheder mellem det relativt korte løb. Jeg synes ikke, at det er prisen ved lancering værd - køb det når det falder til 150-300 kroner.

Resten af de titler, som jeg har prøvet på PS5, er "rene" PS4-titler.

Jeg savner nogle andre typer spil og bare generelt et større udvalg. Går man ind i PS Store, og vælger at se PS5-spil, så er udvalget småt. Generelt lidt for mange fortsættelser og spiltyper/genrer, som er set før. Det bliver spændende at se, hvad der sker i 2021.
Af Alex B
Kan da tilføje en klassiker, der også er opgraderet til PS5.

Rainbow Six: Siege
Kender man spillet fra tidligere generationer er opgraderingen til 120fps en super forbedring.

Visuelt oplever jeg ikke det store fremskridt over PS4 pro, men det er ikke uventet i Performance Mode.

Implementeringen af adaptive triggers på DualSense er jeg ikke fan af og slog det fra med det samme. I en competitive shooter giver det ikke mening med øget modstand, når man trykker på aftrækkeren. Tværtimod.
Af Alex B
Rasmus Larsen skrev: 09 dec 2020, 05:38 MrGlennDK: Hvor har du de lysende PS-logoer fra? 8-)
De laves af Paladone. Søg på "Paladone Playstation Icons".

Måske deres PlayStation julekugler også kunne være sagen?
TS_PlayStation_Glass_Christmas_Bauble_Decorations_19_99_HR-HR-2000-2000-90.jpg
TS_PlayStation_Glass_Christmas_Bauble_Decorations_19_99_HR-HR-2000-2000-90.jpg (985.59 KiB) Vist 2526 gange
Alex B skrev: 09 dec 2020, 06:54 Implementeringen af adaptive triggers på DualSense er jeg ikke fan af og slog det fra med det samme. I en competitive shooter giver det ikke mening med øget modstand, når man trykker på aftrækkeren. Tværtimod.
Det kan jeg godt følge dig i Alex. Reaktionerne tæller her.

I bilspil har jeg indtil videre fundet det nyttigt. Jeg fik vist nævnt det i testen men WRC9 har lagt lidt modstand i både speeder og bremse. Det gør det lettere at trykke dem delvist ned og så lige give et ekstra skub, hvis man vil have speederen i bund - meget lig en Porsche i virkeligheden. Jeg ved ikke hvor meget udviklerne kan variere trigger-effekten i DualSense, men hvis den er fuldt konfigurerbar, så spår jeg, at Gran Turismo får forskellige trigger-effekter afhængigt af bilmærket - sikkert også varierende haptisk feedback :)
Af DanielPT
bendix skrev: 08 dec 2020, 21:37
DanielPT skrev: 08 dec 2020, 21:34 Så er der også en på vej til mit fra br og så til 3999 😃
Var det disk versionen der var nedsat?
Jeps de havde den sat ned da jeg lige var inde og lure så jeg fik den også til den pris :D
Brugeravatar
Af bendix
Der er kommet en opdatering til PS5 i morges samt en til Dualsense. Der var også en opdatering til LG C9 i morges.

Jeg håber det løser manglende lyd og spiltilstand ved opstart fra pausetilstand på mit LG C9
Senest rettet af bendix 09 dec 2020, 12:51, rettet i alt 1 gang.
Så kom min PS5 fra Wupti. Jeg havde nok ikke opdaget at Salling-butikkerne åbnede for bestillinger d. 19/11 hvis det ikke havde været for denne tråd. Nu skal der spilles noget Astro's Playroom!
Af Alex B
Mig: Snupper lige en hurtig omgang R6:Siege i frokostpausen.

C9: Din software skal opdateres.

Mig: Nuvel.

PS5: Der er downloaded ny software som skal installeres før du spiller.

Mig: ...

PS5: Din controller skal opdateres. Slut den til via USB.

Mig: COME ON!
Brugeravatar
Af bendix
Der er efter sigende netop kommet en Raytracing opdatering "mode" med 60fps til Miles Morales. Er dog ikke hjemme for at bekræfte det.
  • 1
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 236