Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey guys.
Skal lave mig et mande-tv-hjørne, hvor der bare skal games ps5 og ses fodbold:-)

MEN en god skærm til dette koster jo kassen (i min optik, alt er relativt jo:-)

Optimalt er jo hdmi 2.1 som jeg forstår det.
Men når budgettet ikke er til dette, hvad så?
De “billige” skærme har jo kun 50 hz. Eller er det måske ligegyldigt?
Hvad skal der så lægges vægt på?

Tænker:
HDR
Game mode
Hvad ellers?

Budgettet er maks 6000 og str 55-65”
Hvad med et brugt OLED fra LG eller Sony?

Godt for miljøet men også for pengepungen og ikke mindst kvaliteten.

For 1 år siden solgte jeg mit Sony Oled og mit indtryk var på de annoncer jeg tjekkede for prissætning at folk generelt passer rigtigt godt på Oled skærme. Ligesom når man køber brugt B&O :-)
Hej Morten,
Du kunne også købe dig en PC skærm i stedet. De er ikke så store i forhold til "TV" skærme, men du kan snildt få en skærm med 120Hz, som vist er det PS5/XboxSeriesX understøtter, hvis det er det der er det vigtigste for dig selvom jeg godt kan se, nu jeg nærlæser din artikel at du skriver 55" til 65" tommer og der må pc skærme give op.

Så vil jeg nok også kigge efter tilbud, eller brugt.
Jeg ville nok se efter et brugt C8 eller Sony OLED fra den årgang.

Primært pga spilrepons og god HDR samt bare overall billedkvalitet.

Altså c9 (hdmi 2.1) 55" kom helt ned på 8000 fra nyt og 65" i 12000. Hvad de koster brugt er jeg ikke helt med på men der burde være muligheder. Og de tjekker alle de parametre du efterspørger.

Jeg fik 8000kr for mit 65 Sony A1 for 1 år siden som virkelig var et super lækkert tv med rigtig god lyd. Solgt på ingen tid.

Lillebroderen med ikke så meget fokus på lyd var en del billigere fra nyt. Prøv evt at tjekke de senere års anmeldelser ud på siden her og søg modellerne brugte :-)
Det kunne være fedt hvis Sony lancerede noget gimmick til deres PS5 hvis man bruger det på en Sony skærm.

Feks. Tænde tv'et ved tryk på konsollen eller på controlleren. Noget som giver den der dejlige følelse af noget ekstra, når mærket er det samme.
PeterD skrev: 08 dec 2020, 17:34 Det kunne være fedt hvis Sony lancerede noget gimmick til deres PS5 hvis man bruger det på en Sony skærm.

Feks. Tænde tv'et ved tryk på konsollen eller på controlleren. Noget som giver den der dejlige følelse af noget ekstra, når mærket er det samme.
Det kan den i forvejen, hvis man aktiverer CEC så tænder PS5 samt tv ved tryk på PS knappen på controlleren. Det virker til alle tv med CEC
PeterD skrev: 08 dec 2020, 17:34 Det kunne være fedt hvis Sony lancerede noget gimmick til deres PS5 hvis man bruger det på en Sony skærm.

Det gør den nu allerede :-)
bendix skrev: 08 dec 2020, 15:07 Ps. På DBA kan jeg se

C8 55" til 5.000

C9 55" til 7500

Begge gode tv, hvor jeg går ud fra der kan forhandles. Jeg ved ikke om Facebook markedspladsen har nogle også.
Men hvad er det for features jeg skal se på? Vil gerne lære.
Gamemode?
Hz?
Hdr og hvilken?
Osv osv ;;)
MortenRH skrev: 08 dec 2020, 19:34

C8 55" til 5.000

C9 55" til 7500

Begge gode tv, hvor jeg går ud fra der kan forhandles. Jeg ved ikke om Facebook markedspladsen har nogle også.
Gamemode?
Hz?
Hdr og hvilken?
Osv osv ;;)
Måske jeg misforstod dit indlæg. Var det ikke HDR-gamemode og billedkvalitet du gik efter?

Så et det OLED du skal gå efter, fra C8 og frem.

Går du op i HDR er det nævnte LCD fra Samsung ikke at foretrække.
bendix skrev: 08 dec 2020, 20:01
MortenRH skrev: 08 dec 2020, 19:34

C8 55" til 5.000

C9 55" til 7500

Gamemode?
Hz?
Hdr og hvilken?
Osv osv ;;)
Måske jeg misforstod dit indlæg. Var det ikke HDR-gamemode og billedkvalitet du gik efter?

Så et det OLED du skal gå efter, fra C8 og frem.

Går du op i HDR er det nævnte LCD fra Samsung ikke at foretrække.
Nej jeg SPØRGER hvad man skal gå efter.
JEG ved det ikke jo :s
SPØRGER hvad man skal lægge vægt på, når tv’et udelukkende er til at se fodbold på og gaming.
Synes det er en jungle ;;)