Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Valuefreaken
Hej ,

Efter at have læst samtlige anmeldelser af TV på nettet er jeg stadig lidt fortvivlet.

Hvornår betaler jeg for marginale forbedringer og hvornår er det faktisk det værd at bruge nogle ekstra penge på en skærm ?

Pt har vi en gammel 55’ lg skærm , så forbedringer skal jeg nok få. Men hvornår burde jeg som ‘casual stoppe ?
Jeg har ingen planer om at game de kommende år og bruger næsten udelukkende Netflix , HBO, Disney plus etc.

Pt kigger jeg en del på xh95 og q80t, mener disse overkill og er en xh90 eller noget helt andet bedre ? Sidste års modeller er også relevante, hvis de er tilgængelige

På forhånd tak !
Af ziphnor
Valuefreaken skrev: 06 dec 2020, 21:38 Hvornår betaler jeg for marginale forbedringer og hvornår er det faktisk det værd at bruge nogle ekstra penge på en skærm ?
Da jeg læste det her, tænkte jeg at svaret var simpelt, vent på et rigtigt godt tilbud på et 65" OLED, stort set ligegyldig hvilken, da forskellene trods alt er marginale (ikke at det stoppede mig fra at købe et 65HZ2000 for at få de marginalerne med). Selv "casual viewers" kan altså sagtens få glæde af et OLED.
Af BrianH
Samtlige anmeldelse af tv på nettet? Kan det nu også passe?

Nå, men til film er OLED vel det bedste, selvom jeg ikke bryder mig om OLED (pwm og burn-in)
Af lennon
Der kan være flere gode grunde til at købe noget andet end OLED - men overall billedkvalitet er alså ikke en af dem . .
Af Valuefreaken
Mange tak for svarene .
Lidt ekstra info :
Budget maks 10 k gerne under,
Rummet er lyst hvorfor jeg ikke ved om oled er det rigtige .
Vi har små børne, så skrøbelige skærme og burn in af F.eks. Gurli gris eller Paw Patrol er noget jeg frygter.
Ville LCD fortsat være irrelevant ift oled ?