Som tingene ser ud idag, finder du IKKE en skærm der er god til alle ting, om så du ligger 50.000,- på bordet.. Den findes bare ikke..
Så du bør indse at den skærm du køber idag, er en vente-skærm, en skærm du må leve med indtil det perfekt bliver lavet..
Når først du har indset at du ikke kan få alt, kan du bedre, (eller det kunne jeg i hvert fald), leve med de ting som ikke er helt i orden..
Og som yakken siger, har du via nettet + få butikker returret, selvom du prøver skærmen derhjemme, og det er faktisk bedste løsning. Du finder ikke mange steder i Danmark hvor de har et stort udvalg af skærme, og du på samme tid kan teste dem under samme forhold.. Besøger du forskellige butikker, bliver man nemt snydt af Lyset i butikken og ikke mindst Signalet..
Det er tit i en butik kun muligt at se en Flash Demo på skærmen, som bare viser en masse crap med en masse farver som får enhver skærm til at fremstå super lækker.. Det er utrolig få steder du kan stå og lege med Windows, og især spil er meget svært at komme til..
Så læs så meget du kan på nettet, bestil og prøv, det er bedste måde efter min mening.. Er der så noget helt bestemt du ikke kan leve med på den testede skærm, kan man ret sikkert hjælpe dig her.
Jeg kom til denne side med samme forventning som mange kan jeg se, en forventning om at en eller anden super ekspert kunne pege på bedste skærm for mig.. Men desværre er det med skærme som med musik, en smagssag hvad der er bedst, altså nu når man ikke kan få en skærm der er god på alle områder.. Det du sætter pris på, er en anden måske ligeglad med..
Spørger du mig hvilket musik der er godt, siger jeg et, yakken noget andet osv osv.. Det samme med skærme som det ser ud idag