Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jes722
Jeg sidder og kigger på panasonic-tx-p42g20e fra 2010 :)
Jeg synes faktisk det gør det meget godt... meeen nu er det jo black friday og alt det der.

Jeg kigger på LG 55 OLED til 8888,- Men mange siger deres WebOS er noget crap og ikke opdateres.

Hvad er forskellen hvis man f.eks gik imod Phillips OLED 864 55?

Hvilket TV er bedst?
Afstanden sofa til TV er ca 2.5 meter iøvrigt.
Af OleA
jeg var meget glad for WebOS, da jeg havde LG B7. Det havde alle de relevante apps og kørte enkelt og flydende. Men det er rigtigt, at der ikke kommer mange opdateringer til selve OS. De enkelte apps får opdateringer.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Du kan se, hvilke apps, der findes til hvilke TV-platforme her: https://www.flatpanels.dk/streamingguiden.php

Android TV opdateres generelt, om end i forsinket tempo ift. Googles officielle udgivelser. Android TV var noget træge i starten, men hardwaren er ved at blive bedre, om softwaren mere finpudset. LGs webOS opdateres ikke efter køb ud over mindre fejlrettelser, altså platformen får ikke de nye versioner af webOS som sidder i næste års model. Som Ole nævner, så opdateres apps. Dog kan du ikke være sikker på at nye apps lanceres på webOS, når det får et par år på bagen. Seneste eksempler er Apple TV app og Disney+, men der er mange flere.

webOS er fint i starten, men bliver trægt i længden. F.eks. er det så godt som ubrugeligt på min 2016 LG OLED-model. Apps kører dårligt og udvalget er nærmest ikke eksisterende. Flere apps er forsvundet med tiden.

Du kan jo altid starte med TV'ets indbyggede platform og så afgøre, om det skal købes en boks. Min anbefaling er Apple TV 4K, men der kommer efter sigende en ny i 2021. Apples tvOS-platform opdateres, der er så godt som alle apps, og mange andre funktioner. Langt bedre TV-brugeroplevelse efter min mening. Hhv. TV- og Apple-fjernbetjening kan styre hhv. TV og Apple TV-boks.
Af jes722
Dvs at man så er nød til at bruge chromecast eller appletv ( bliver nok chromecast da vi ikke ejer apple produkter i hjemmet) med webos

Og med android er man "fremtidssikret"
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Personligt er jeg ikke meget til Chromecast/AirPlay idéen. Når man sidder sammen i en sofa som et selskab, så synes jeg det sidste man har brug, at folk løbende griber efter deres telefon for at styre TV'et. De fleste er os har nok en tendens til allerede at kigge for meget på telefonen. Der kommer en ny Chromecast (Google TV) med fuld brugerflade til Danmark senere - findes allerede i USA. Apple TV kan også benyttes uden andre Apple-produkter.
Af Lars J
Jeg har haft 65c8 kørende nu i halvandet år. Fantastisk tv og fuldt ud tilfreds med webOS. Apps bliver stadig opdateret og fungere upåklageligt. Jeg har også Apple tv4k, men har ikke haft behov for at bruge den.
Brugeravatar
Af bbplayer
Jeg ville klart vælge LG, begrundelse må være i at det ikke vare længe, så kan du købe en GoogleTV dongle og smide i LG WebOS tv't, og få det bedste af begge verdener, hvis du tænker OS.

Billede må være en 50/50, og personligt så er jeg slet ikke glad for Philips.
Brugeravatar
Af bbplayer
nej, jeg må sige at Hue er undtagelsen, hele huset har det. Bare ikke tv, det er ikke de 4000kr værd.

Årsagen ligger 10-15 år tilbage, hvor kvalitet og qc ikke var det som de gik mest op i, og mange sad med defekte skærme og der gik lang tid før man begyndte at løse det.
Brugeravatar
Af bbplayer
Nu fik mit tv både LG og Sony ingen flot fjernbetjening men det var ikke årsagen til jeg købte dem :)

Du kan jo altid købe en bedre, så lad ikke en fjernbetjening til 300-400kr afgøre valget, der erOS klart nok en grund , og philips er nok fint nok og så behøver du ikke Android boks eller ATV . og philips Hue support er hjemme :) Jeg vil bare ikke personligt vælge dem her.