Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af cjoscar
Så skete det (desværre) det gamle CRT tv i soveværelset er brændt af, så nu skal vi have noget nyt. Vi modtager analogt signal fra stofa og efter at have læst diverse tråde herinde, kan jeg forstå at lcd-skærme og analogt signal ikke er den bedste sammenblanding, så her kommer i ind i billedet er det virkeligt så slemt at se på.
jeg leder efter noget i prisklassen omkring 5000, +/- vil ikke ofre mere i soveværelset, det skal være 32 tommer.
Der er flere der nævner Toshiba Phillips og Samsung i den prisklasse, håber på nogle gode anbefalinger.
Jeg så der var en enkelt Panasonic i den prisklasse, er det noget ?
http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... ?ID=375284
Af cannavaro
LCD og Analogt Tv er ikke den bedste sammenblanding, som du korrekt siger, men du gør det heller ikke bedre ved at kun ville ofre omkring 5000 kr, på et 32" Lcd :)

Syntes dog at billedet kan være tåleligt i nogle skærme i dette prisleje, hvilket dog også kommer an på, hvor meget du går op i rigtig god billedkvalitet.

Her skal du jo måske nok kigge på Philips 32" 3312 eller Samsung's S-serie i samme størrelse. Toshiba's tv-modeller kender jeg ikke meget til, men de skulle være gode til prisen. Panasonic som du henviser til, må nok være den du skal gå efter, da jeg ummidelbart mener den er bedst.
Af cjoscar
Ja du kan have ret i at 5000, ikke er alverden til et lcd tv, men da det "kun er til soveværelset" syntes jeg ikke at jeg vil bruge mere.
Men der må da være nogle af de "billige" lidt nyere der vil kunne håndtere analogt signal bedre end andre
Er der nogle der kender den nævnte panasonic eller nogle af de andre mærker.
Af red_martians
jeg vil klart anbefale toshiba 32C3005. Den har ingen DVB-t tuner, men der virker så også somom at kræftene er lagt alle andre steder. Som bedre lyd, bedre placering af stik, hurtige menuer, flottere analog modtagelse/opskalering og mulighed for at modtage 1080p. Langt de flest 32" kan max tage 1080i/720p.
Af cjoscar
Dvb-t tuneren har jeg ikke noget at bruge til, så det gør ikke noget den ikke er der.

Er der nogen der har sådan en Toshiba 32c3005 ?

Jeg kan se at der også er en der hedder 32c3500 hvad er forskellen på de 2.
Af red_martians
C3500 eller C3530(med dvb-t) Har et bedre panel(mere neutrale farver) og et design med en piano-sort ramme. Ellers er de meget ens.
Jeg har haft et på prøve af hver slags.. C3000, C3005 og C3530D. Man får klart mest for pengene ved køb af C3005, den har tendens til lidt rødskær, men det er noget man generelt oplever i den prisklasse. Det er især de andre ting skærmen er langt bedre end gennemsnittet, især opskaleringen er utrolig flot sammenlignet med hvad man ellers kan få.
Af cjoscar
Har du prøvet skærmen med analogt signal, er det til at holde ud at se på ?

Når nu 32C3500 og 32C3005 stort set er ens i pris er det så stadig 32C3005 du vil anbefale ? på trods af det nyere/bedre panel i 32C3500.