Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Niels
Hej - godt nok længe siden jeg har været herinde :)

Anyway, jeg skal ud og anskaffe mig en skærm (konfirmationsgave) til min bror, og forestillede mig at købe den samme jeg selv bruger - Dell 2007FP. Men den står i øjeblikket til 4225,- og det er lige i overkanten. Jeg har naturligvis tænkt mig at forsøge at handle den ned i pris, men hvis det ikke kan lade sig, hvad ville så være et godt alternativ?

Mvh
Niels.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du tør bestille fra England, så kan du nok finde et godt tilbud hos pcbuyit.co.uk - Dells garanti kan videreføres til DK ved køb derfra.
Af Niels
yakken skrev:Hvis du tør bestille fra England, så kan du nok finde et godt tilbud hos pcbuyit.co.uk - Dells garanti kan videreføres til DK ved køb derfra.
Hmm - det kunne godt være interessant. Hvordan foregår det mht. told osv?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er ikke told på varer solgt indenfor EU. Du skal kun betale for fragten til DK, men den kan dog godt løbe op.
Af Niels
Godt nok, det mente jeg heller ikke. Desværre viser et sig, at den side ikke sender til andre EU-lande i øjeblikket, da de får stjålet deres forsendelser af kureren. Hvad kunne være et godt alternativ til Dell skærmen, så?
Af Niels
Nå, jeg valgte så at det skulle være den Dell skærm og købte den (i DK).
Han fik imidlertid også to andre skærme og vil nu gerne bede om råd til hvilken en han skal beholde. Han skal primært bruge den til spil - WoW, Diablo, Warcraft TFT og lignende. Han spiller også nogle FPS spil, men ikke så voldsomt meget/professionelt. De tre skærme er disse:

Dell 2007FP

HP V220

Chimei CMV946

Hvad er jeres anbefalinger?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det var godt nok nogle sølle alternativer, du har fundet dér ;)

Den ene skærm er en absolut lavbudgets 22" der kun har VGA indgang og er baseret på et TN panel, hvor den anden er et lavopløst 19" panel hvor det ikke engang oplyses hvilke tilslutninger skærmen har. Prismæssigt har du jo valgt nogle skærme der koster 1/3 af hvad Dells model gør - det hænger da ikke sammen?

Jeg kan på ingen måde anbefale dig nogen af de to alternativer du har fundet her.

Til FPS spil er 2007FP dog ikke det bedste valg. Den er ikke specielt hurtig og inputlag kan godt mærkes. Til WoW, Diablo og lignende er den dog en fin skærm.
Af Yonzie
yakken skrev:Prismæssigt har du jo valgt nogle skærme der koster 1/3 af hvad Dells model gør - det hænger da ikke sammen?
Du har da vidst været lidt tidligt oppe, han har jo ikke valgt dem :p

Tag et kig på Iiyama ProLite E2201W. Det er TN, men den har intet input lag og er 2ms. E2202 har også højttalere, men jeg ved ikke om panelet mv. er det samme.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ahhh... så alle skærmene står rent faktisk hjemme hos ham nu? Det er ikke sådan når man forsøger at spise morgenmad samtidigt med at man skriver kommentarer via en telefon ;)
Mine kommentaterer til skærmene holder nu altså stadig. De to TN paneler er 2007FP langt inferiøre.

Send 19" og 22" skærmene retur.