Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MightyFuma
Hej

Jeg er på udkig efter en gamer skærm med kvalitetsbillede.

Her er mine kræv

20"

Crystalclear panel (ville gerne undgå TN panler)

også må prisen godt være rimlig :D

Har set lidt på dell de har nogle billede nogle men vec ikke noget om dem.

Måske en der kan hjælp mig sidder pt med en 17" CTR skærm..

Jeg spiller World of Warcraft meget Cs samt command & conquer 3.

Håber i kan hjælpe

På forhånd tak :o
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Crystal Clear er ikke en paneltype. Det er en coating der lægges udenpå selve panelet for at øge kontrasten. Selve panelet er oftest stadig et TN panel (med undtagelse af NEC 20WGX2 Pro), så dét krav giver dig blot ektra reflektioner i skærmen...

Hvis vi således ser bort fra dette krav, så er den sidste nye skærm fra LG, som vi netop har testet måske en mulighed. Hvis du stadig holder på at der skal være Crystal Clear, så er HP W2207h det åbenlyse valg.
Af MightyFuma
hmmm det er jo 22" :S jamen giver det ikke bedre billede..jeg sidder i et mørkt rum anyway.. :D

Der er en der har forslået mig en dell 2007WFP men så vidt jeg kan se er den ikke en gamer skærm er den ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, det er ikke en gamer-skærm. Den vil være væsentlig langsommere end især LG's model. Der bliver lagt flere kræfter i at udvikle 22" skærmene fordi de er mere populære og derfor nemmere at sælge.

Du kan også se på NEC 20WGX2 Pro. Den koster en del mere end de andre skærme jeg har foreslået indtil nu, men det er nok den skærm der kommer tættest på en gamerskærm uden et TN panel.

Vi har en anmeldelse af denne skærm i vores test-sektion. Tag dig ikke af at den model vi testede ikke har "pro" bagefter - det er samme model.
Af MightyFuma
hehe syntes nu dell ser ret flot ud i design hmmm erder slet ikke en inde for dem der kan bruges til at game på
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Dell laver ikke hardcore gaming skærme. Sådan er det bare. Du kan godt spille på 2007WFP, men 20WGX2 vil være hurtigere. Det er svært at gisne om hvad netop du vil finde "for langsomt" i forbindelse med spil, men når du kommer direkte fra en CRT skærm, så vil 2007WFP nok ikke være hurtig nok til CS.

Husk desuden at du kun kan køre ved 60 fps på en fladskærm uanset hvad.
Af MightyFuma
så det er kun NEC der virker lige pt :D
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Som sagt, så er det nok den eneste skærm, der kan overholde kravet om IKKE at være TN baseret og stadig levere en OK ydelse i spil. Du skal dog være opmærksom på at TN panelerne vil være markant hurtigere og komme noget tættere på den oplevelse du har på din CRT skærm nu.
Af MightyFuma
oki hvis vi så siger at TN er oki men jeg stadig godt ville ha crystel clear. er vi så over i noget andet ..

VIlle du heller forslå det så ..

Som sagt ved jeg ikke en skid om det men gider ikke der der bleed bliver depri af at se på en skærm der ikke står godt hehe :D

Så en gamer skærm der har godt billede samt crystel clear hvis man kan det .. :S
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Backlight bleeding kan du ikke gardere dig imod. Det er i meget høj grad individuelt for hver enkelt skærm og ikke blot en hel modelserie.

Som nævnt så er mere fokus på at lave gode 22" skærme, så du vil få mere ud af at kigge på de to modeller jeg allerede har nævnt.
Af MightyFuma
Har set sådan en her ved en butik syntes faktis den er flot hehe men om den kan noget ved jeg bestemt ikke Xerox XM7-20WD den har hvis glas foran ved skærmen.har prøvet at sidde ved en 22" syntes jeg blive syg af det når jeg spiller så er en 20" bedre syntes jeg

Ville godt høre din mening om den model :)

her er et link til den

http://www.xerox-monitors.dk/products/p ... asp?id=377
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har ikke erfaringer med Xerox's nye modeller, men de gamle var ikke noget at råbe hurra for. Dårlig farvegengivelse var nøgleordet for dem.
Af MightyFuma
oki så må jeg vel offer de 3500kr som den koster den NEC tør ikke andet hehe
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du har jo 14 dages returret ved netkøb, så du kan altid prøve skærmen og sende den retur hvis den ikke falder i din smag. Det gælder også for Xerox-modellen, hvis du hellere vil give den en chance først.