Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Rakke
Hey alle

Skal hjælpe mine forældre med at finde et nyt lcd tv, til en pris. imellem 10 og 13 tusinde.

Jeg har kigget på følgende:
Sony KDL-40W3000
Sony KDL-40W2000
Sony KDL-40D3500
Samsung LE40M86BD
Samsung LE40M87BD
Samsung LE40F86BD
Zepto Zview 42" LCD-TV

Hvad vil i anbefale, 40" er den foretrukne størrelse? Måske har i et bedre bud:)?

Pft. er ny i LCD verdenen.
Af Peter Garbæk
Jeg er selv helt vildt tænde på Zepto, især pga. designet, så det er måske værd at kigge ekstra på.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Og det skal være LCD fordi: ?
Af Rakke
Godt spørgsmål Jak, er som sagt ny på området:P Troede det var mainstream stilen^^

Er der andre alternativer TFT/Plasma. Tror bare Plasma ligger lidt for højt i prislejet 15k+.

Så også lige en anden tråd med Panasonic 42" TH-42PX70EA, er det et bedre alternativ end de linkede? Selvom det ikke er full HD.
Af Rakke
Ikke nogen der har yderligere input?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
42PX70 er et bedre alternativ, ja. Hvis de vil have et andet design, så er Samsung 42Q97 eller Q96 (samme TV bare forskelligt design) også et udmærket bud. Disse TV kan fås lige omkring 11.000 kr.

Fuld HD er lidt af et buzzword og de færreste stopper op og overvejer om de overhovedet har brug for det. For det første så skal du sidde ret tæt på skærmen for at få noget ud af fuld HD - det har vi en artikel om her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... tart_from=&

For det andet så er fuld HD fuldstændigt ligegyldigt hvis du ikke afspiller materiale i fuld HD, dvs. BlueRay film eller 1080i/p udsendelser fra en HD kanal på TV. Når HDTV rulles ud i DK vil det være 720p, så dét i sig selv er ikke et argument for at vælge fuld HD.
Af Rakke
Mange, tak, hjalp overvejelserne i en god retning^^
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
PX71 er den tyske version af PX70. Det har ikke nogen praktisk betydning - TV'et er det samme. TV'et er dog parallelimporteret, blot så du er obs på det.