Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Ja, jeg ved godt det er et billigt tv, men det var hvad økonomien rakte til 😊
Et fint tv til mit/vores behov, men jeg synes det mangler lysstyrke.
Jeg har aldrig haft et tv, der ikke kunne stilles for højt i lysstyrke...
Men dette tv kan jeg ikke få op på den lysstyrke jeg gerne vil have.
Som om det lige mangler det sidste...
Nogen der har samme tv, og oplever det samme?
Eller nogen der kan hjælpe med indstillinger (synes bare jeg har prøvet det hele)?
Ikke nøjagtig samme model, men måske anbefalingen vedr. indstillinger til lysstyrke kan bruges. Læs det sidste afsnit:
https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/tu6980

"The SDR peak brightness isn't bad and it's much better than the Samsung TU7000. It gets bright enough to combat some glare, but it's best to avoid placing it in well-lit rooms. It maintains its brightness consistent for the most part, but small highlights aren't as bright due to the frame dimming.

We measured peak brightness after calibration in the 'Movie' Picture Mode with Gamma set to '2.2', Contrast at its default setting, and Brightness at its max.

If you don't care about image accuracy and want the brightest image possible, set the Picture Mode to 'Movie', Contrast Enhancer to 'High', Color Tone to 'Cool', and Contrast at its max. We achieved 311 cd/m² in the 10% window using these settings."
Tak for input.
Jeg har prøvet (næsten) alle indstillinger, og jeg synes ikke at jeg kan få nok lysstyrke på.
Jeg har et over 10 år gammel 46" Samsung tv i 8-serien, og der er billedet meget bedre, og det var egentlig det der skulle skiftes ud, da det ikke har "smart" funktioner.
Men jeg tror sgu ikke, at jeg bliver rigtig glad for det nye tv☹️
Ville det hjælpe at opgradere til Qled modellen?