Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har netop sendt mit OLEDC7V til reparation i dag grundet burn in eller panel fejl.
Jeg regner selvfølgelig ikke med, at det bliver fikset, men at det bliver totalskadet i stedet.

I denne omgang skal jeg så selvfølgelig kigge efter ny skærm, og jeg kunne rigtig godt tænke mig en 75" skærm, da en 55" og 65" simpelthen ikke længere har en "Wow fornemmelse".
Aller helst ville jeg gå efter 80" - 85", men der siger min kæreste nej :)

Jeg bruger KUN streaming som Netflix, viaplay, Disney plus, HBO, Tv2play osv.
Samtidig tænker jeg, at jeg nok ender med at købe den nye Xbox på et tidspunkt, og her vil jeg selvfølgelig også have noget som passer til den.

Jeg gav 12.888 kr for mit LG OLED tilbage i 2017, og ved ikke helt hvad tilsvarende tv koster i dag, men jeg tænker budget kommer til at ligge på 10.000 - 12.000, og det nye tv behøves IKKE være et OLED.
Min bror har et samsung Qled fra 2018 tror jeg, og jeg syntes sku ikke jeg kan se mærkbart forskel alligevel.
Dit budget udelukker jo oled i 77'' men for ca 13,000 findes der 65'' oled og sikkert på tilbud til dit budget.

Det er bare at tjekke dagspriserne.

Personligt ville jeg ikke gå væk fra oled for der er en del forskel når man først er forvent til at se dem.
Ja det ved jeg godt, men syntes bare den dumme "kasse" bag på tv'et fuldstændig ødelægger det helt tynde flade design.
Samtidig kunne jeg godt tænke mig, at prøve noget andet, og vi skal til at flytte ind i en ret lys stor stue.
Så det ville være fedt at prøve med et 75", og måske undgå de irriterende Burn in fejl som de åbenbart døjer med, inkl mit eget C7V OLED
Jeg har lige købt et Samsung qled 80T. Kan i´virkeligt anbefale dette tv og det kan fåes i 65” inden for dit budget tror jeg. Alternativ hvis du kan finde en 80R 2019 model.

Tror bare du skal sørge for at få en model med Samsung “Full Array” back light så du får de dybe flotte sort niveau så tæt på Oled som du er vandt til. Der er virkelig knald på både de lyse farver og passer perfekt i min stue som også er meget lys.
Hvilke modeller der er interessante kan lynhurtigt ændre sig, alt efter hvilke priser, der bliver aktuelle, med mindre der er nogle mærker, modeller eller teknologier, du foretrækker frem for andre...