Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JonasNF
Hejsa

Jeg står i den situation at mit Sony KD-55x8505c pludselig ikke vil starte op længere. Jeg har +50 gange at tvinge en factory reset igennem, men uden held. Det må jo nok betyde, at der skal et nyt TV til..
Det er jo så meget heldigt at Black Friday står for døren, men jeg er faldet over dette tilbud i Power og tænkte, om der var nogen grund til at vente?

https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... p-1077771/

Ved nogen om dette er et godt køb? Jeg har prøvet at søge på reviews / tests osv, men synes ikke jeg kan finde noget.

Jeg ser udelukkende TV via AppleTV 4k, hvor jeg bruger DRTV, TV2 Play, Viaplay (sport) og Disney+. Derfor tænker jeg at styresystem i TV er lige meget.
Jeg synes ikke jeg vil tage springet til OLED endnu, og vil gerne holde mig omkring de 5000 kr.

Inputs er meget velkomne

Mvh Jonas
Bedre billede, bedre lyd, bedre styresystem med indbygget Chromecast (Android), bedre fjernbetjening + 4 sidet Ambilight.
Okay, bedre på stort set alle parametre 😊
Det med styresystemet er dog subjektivt. Jeg var bestemt ikke imponeret over Android TV på mit Sony TV, og den indbyggede Chromecast er jo låst til 60hz..

Tak for input, jeg må vist en tur i Elgiganten og se lidt nærmere på det
Blot nysgerrig til tråden, kigger selv , men efter 70/75". Spørgsmålet er så om selvsamme tv i 70" (7855) med VA panel er ok, eller om 8505 med MVA panel er bedre. ?
Er i samme situation, har Apple 4K koblet til surround receivere og skal ikke bruge Android tv delen i tv, ej heller lyden.
Til 6000-7000, skal være 70/75 og med ambiligjt, hvad skal jeg så vælge? 🤔
Her er en sammenligning af de to TV du spørger ind til:
https://www.displayspecifications.com/e ... e2c71347a5
Og så skal du lige være klar over, at jo større skærm du går efter, jo bedre bør kvaliteten af denne være. En stor skærm i dårlig kvalitet kommer der ikke noget godt ud af. Personligt ville jeg gå ned i størrelse og vælge et bedre TV til prisen. Men bortset fra det er 8505 den bedste af de to skærme.