Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Så fik jeg købt et Sony XG95 fra power, en demo model, lækker remote og virkelig god lyd, hurtige menuer, alt spiller bare, eller rettere det spillede indtil jeg lige kørte en standard 20% hvid testbillede, næsten perfekt uniformity og ingen banding, men kæmpe burnin på øverste 25% af billedet hvor man tydeligt kan se butiksdemo filmen brændt permanent.

Så nu er jeg tilbage til udgangspunktet igen :(
Waqas skrev:men kæmpe burnin på øverste 25% af billedet hvor man tydeligt kan se butiksdemo filmen brændt permanent.

Så nu er jeg tilbage til udgangspunktet igen :(
både og! - for har du overvejet deres ekstra forsikring som dækker burn-in?? - i så fald så kan du bare tale med dem (hvis du både er glad for tv'et og for den pris som du gav for det) og enten returnere det og købe det igen - denne gang MED den der ekstra forsikring, eller hvis de kan finde ud af det så bare beholde det (uden at returnere det og så købe det igen) og tegne ekstra forsikring og bum! - og så får du et 'nyt' tv (ment: de skal sørge for at burn-in blive fixet - hvordan? - det er ikke dit problem :-) )
PeterD skrev: 07 nov 2020, 08:19 @allo.

Spændende "taktik" hvis det virker..

Nogen risiko ved dette?
Ikke andet end at det er moralsk forkasteligt og lugter lidt af forsikringssnyd.

Nej, så heller spare lidt mere op til et andet tv, og have samvittigheden ren.
der er ingen 'risiko' ej heller risiko (uden apostrof) og slet ikke snyd eller lignende ved noget som helst her

ingen køber et tv med 25% burn-in

det er til grin at tale om moral og 'ren samvittighed' i det tilfælde men...det må Waqas selv om
Ja, jeg undrer mig også over hvordan man kan komme hjem fra forhandleren med et TV med 25 % burn in. Og så en demo-model hvor det burde være muligt at tjekke billede og div. andre ting inden køb.
det er ikke altid muligt at tjekke varen - en del af dem er allerede pakket ned og bare står der i kasser m.m. (demo, udstilling)

men når det er så sagt så har den sag stadigvæk INTET med moral eller samvittighed at gøre - uanset hvordan man ser på det
allo skrev: 07 nov 2020, 15:56 det er ikke altid muligt at tjekke varen - en del af dem er allerede pakket ned og bare står der i kasser m.m. (demo, udstilling)

men når det er så sagt så har den sag stadigvæk INTET med moral eller samvittighed at gøre - uanset hvordan man ser på det
;;)

Du opfordrer jo til at fuske med forsikringen.

I min optik er der forskel på om jeg køber et produkt, som jeg antager er fejlfrit, men vælger at tegne en forsikring som dækker evt. fejl og mangler.

Men hvis jeg har købt et produkt hvor jeg efterfølgende konstaterer at der er en fejl, og så tegner en forsikring for at udbedre denne, så lugter det lidt.

Tv er nu returneret til power igen, og bliver højst sandsynligt sat til salg igen, da 'teknikeren' ikke fandt noget galt med det.
Waqas skrev:
Du opfordrer jo til at fuske med forsikringen.

I min optik er der forskel på om jeg køber et produkt, som jeg antager er fejlfrit, men vælger at tegne en forsikring som dækker evt. fejl og mangler.

Men hvis jeg har købt et produkt hvor jeg efterfølgende konstaterer at der er en fejl, og så tegner en forsikring for at udbedre denne, så lugter det lidt.

Tv er nu returneret til power igen, og bliver højst sandsynligt sat til salg igen, da 'teknikeren' ikke fandt noget galt med det.
rolig nu Robin Hood...

der er ikke grund til at beskylde mig for noget meget alvorligt

det jeg foreslog det var at fejlen (som er ved at mærke: IKKE forårsaget af køberen) bliver udbedret (på en hel lovlig måde og til gavn for begge parter) - om du eller den næste som køber det tv som du nu har returneret vil gøre det er uvigtigt
Waqas skrev:Hold da op! Mener du virkelig at dit råd er legalt?

Har du hørt om forsikringsaftaleloven?

Jeg vil foreslå at du lige nærlæser den.
Ja! for evt. fejl og mangler skal udbedres - og du har købt en vare med fejl men hej! - bortset fra det så er sagen afsluttet og ikke nok med det så er var der ingen fejl ifølge dem på den vare som du har købt