Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

bbplayer skrev: 05 nov 2020, 15:06
Brian E skrev: 05 nov 2020, 14:16 Det er ligesom med skrønen om, at Samsung bruger komponenter, der er designet til kun at virke i garantiperioden. Jeg tvivler på, det er den måde, man bliver verdens største TV-producent på :-).
Det var ingen skrøne, der har været mange tv programmer, youtube info om de komponenter som Samsung vælger, som nogle forklarer findes i forskellige klasser og holdbarhedstid, så hvis Samsung køber dem som holder 2000 timer, og der er en komponent som holder 5000 timer for 0,00001 øre mere, hvorfor skulle forbrugere så ende med at købe nye tv skærme fordi deres bundkort døde tidligt.

Undersøgelser gik på bundkort og komponenter i brug, så hvis Samsung ikke lige havde slebet navn og nummer væk fra det, så kunne de altså spore dem og deres værdi i holdbarhed.

Så skrøne , det er vel ikke mere end hvad fakta sagde dengang om defekte tv skærme, og årsager.
Du holder bare fast i dine konspirationsteorier, og så holder jeg fast i min overbevisning om, at ingen virksomhedsledelse er åndssvag nok til at tro, at man bliver verdens største TV-producent ved at snyde sine kunder.
Brian E skrev: 06 nov 2020, 08:04 Du holder bare fast i dine konspirationsteorier, og så holder jeg fast i min overbevisning om, at ingen virksomhedsledelse er åndssvag nok til at tro, at man bliver verdens største TV-producent ved at snyde sine kunder.
Bare se på Trump, shit happens.
Tak for en sjov tråd med skønne indslag.
Dejligt med læsestof når vi her i Nordjylland skal blive hjemme.
Det der undrer mig er at der stadigvæk er nogle der gider blive tøse fornærmet over folks oplevelser med defekte Oled skærme
Så er der update... skærmen er dømt totalskadet, heldigvis da det også var min holdning.

Jeg er blevet tilbudt et B8, som de kan skaffe til 11.269. Jeg kan også vælge at få kontanter (minus selvrisiko på 1.000) og købe noget andet. Tænker faktisk på at bruge muligheden for at opgradere og skide på at det næste risikerer at gå samme vej. Når forsikringen selv foreslår et nyt OLED, så er det vel fint nok og dækket fremadrettet.
Torben Rasmussen skrev: 05 nov 2020, 18:08
kamikazedk skrev: 05 nov 2020, 16:40 Det ses tydeligst på netop gul baggrund, men det kan også sagtens ses ved almindeligt brug. Særligt fodboldkampe hvor spillere løber "gennem" det berørte område, ses det tydeligt at de skifter farve og ser helt grønlige ud når de passerer området.
Du burde også kunne se det som en sort skygge på rød baggrund, da det er den røde subpixel, som har taget skade. Gul består af rød og grøn, så hvis du ser en grøn nuance på gul baggrund, så er der mindre rød til stede. OLED er organisk og drop i lysstyrke sker pga. ældning. Højere varme øger ældningsprocessen, og den røde subpixel er i forvejen stresset på især 6 og 7 serien fordi den var markant mindre end de øvrige pixels, så det giver rigtig god mening, at de forgår hurtigst hvis der er for meget varme i området.

Rasmus oplevede noget lignende på hans E6.
Jeg må lige tjekke efter om det også er tydeligt på rød baggrund. Men du mener så ikke at det som sådan er burn-in, men at de røde pixels på den placering kan have lidt skade af for høj varme?

Edit: nu har jeg lige mærket på tv’et, efter en halv times Gurli Gris :D Det er markant varmere i bunden/midten end det er på den øvrige del af skærmen, hvilket stemmer meget godt overens med plettens placering...

Spændende om det er bedre løst i de nyere modeller så. Synes prishoppet op til W-serien uden elektronik bagpå skærmen er lidt høj O_O
Senest rettet af kamikazedk 07 nov 2020, 06:28, rettet i alt 1 gang.
JonS skrev: 06 nov 2020, 17:29 Så er der update... skærmen er dømt totalskadet, heldigvis da det også var min holdning.

Jeg er blevet tilbudt et B8, som de kan skaffe til 11.269. Jeg kan også vælge at få kontanter (minus selvrisiko på 1.000) og købe noget andet. Tænker faktisk på at bruge muligheden for at opgradere og skide på at det næste risikerer at gå samme vej. Når forsikringen selv foreslår et nyt OLED, så er det vel fint nok og dækket fremadrettet.
Jamen det bliver da lækkert med et nyt tv:) Hvor lang tid tog det, og hvilket forsikringsselskab har du? Har selv udvidet elektronik hos Topdanmark, så tænker jeg også skal have gang i en forsikringssag...

Hvad skete der med dit første tv som var omfattet af garantien - blev det repareret eller ombyttet?
Det gik meget stærkt. Ringede til Alka i onsdags og fik sagen oprettet. Blev kontaktet af Mentech 1 time senere. Fik uplodaet billeder og info om sagen. Ca. 1 time senere kom der en besked om at TV ville blive hentet næste dag. Fik så besked fra Mentech og Alka i går om at sagen var lukket.

Det første var indenfor garanti, kun ca. 6 måneder gammelt, hvilket også taler for at der slet ikke er tale om burn-in, men snarere dårlige komponenter og opbygning af indmaden. Der endte jeg med at få penge retur af Elmutanten da det ikke ville give mig en tilsvarende nyere model.
JonS skrev: 06 nov 2020, 17:29 Så er der update... skærmen er dømt totalskadet, heldigvis da det også var min holdning.

Tag kontanter og køb en 2020-model på - eller efter - Black Friday.

Hvis det var mig ville jeg i hvert fald ikke tage mod 2,5 år gammel model. B8 er ikke ringe, men den er bestemt ikke 10.000+ kr. værd p.t.
Globulus skrev: 07 nov 2020, 09:01

Tag kontanter og køb en 2020-model på - eller efter - Black Friday.

Hvis det var mig ville jeg i hvert fald ikke tage mod 2,5 år gammel model. B8 er ikke ringe, men den er bestemt ikke 10.000+ kr. værd p.t.
Det er også det jeg hælder mest til. De tilbyder det B8 via noget der hedder Scalepoint som også har andre modeller. Blandt andet et OLED65CX6LA til 18.600 via gavekort til Elmutanten. Der er dog en del dårlige oplevelser med Scalepoint på Trustpilot netop ved brug af gavekort. Ser ikke ud til at OLED65CX6LB findes i DK?

Det går faktisk overraskende godt at leve uden TV, lidt befriende på en måde, så måske kan jeg holde ud i 3 uger indtil BF :)
Gider ikke det grønne OLED fis mere, kan se der er kommet endnu flere tråde omkring problemet.
Har bestilt et KD65XH9005 på singles day tilbud hos Komplett til 8.999. Passer også fint til PS5 når jeg får den :)