Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej forum

Har nu lige oprettet forsikringssag på nr. 2 LG OLED hvor der begynder at komme grønne streger i bunden og grøn blødning i toppen. Det første, B6, blev defekt efter ca. 6 måneder og blev håndteret direkte ved LG support. De sagde panelet var defekt. Nr. 2 er nu 2½ år gammelt hvor fejlen opstår. Det er mere eller mindre identisk det mønster der er på dem. Det ligner ikke pixelfejl, men mere varmeskade fra komponenter i TV'et.

Er lidt tilbageholdende med at købe et nyt OLED TV. Findes der paneler der er fri for denne velkendte fejl? (google: OLED green)
Jeg havde noget lignende på mit LG plasma, som heldigvis skete 8 dage før garantien udløb, så jeg fik alle pengene retur, som jeg i stedet brugte til at købe en projektor for.

Jeg synes LG laver nogle gode TV (også nogle svipsere imellem), men jeg har lidt mistro (udelukkende en fornemmelse) til, kvaliteten måske ikke helt lever op til, hvad andre mærker leverer; samme har jeg med Samsung, så måske halter kvaliteten generelt lidt bagud på koreanske produkter, set i forhold til de japanske?
De kinesiske mærker kender jeg ikke rigtig til.

I den sidste ende ville det dog ikke afholde mig fra at købe et TV, hvis prisen var rigtig, blot ville jeg sikre mig med en ordentlig forsikring, hvis det drejede sig om et TV i den dyrere ende.

Spørgsmålet er så, om det er en panelfejl, eller det er noget af den elektronik, der ligger bagved?
Hvis det er panelet, der fejler, så hjælper det jo ikke at skifte mærke.

Uanset, vil du aldrig kunne få et klart svar; alle TV kan gå i stykker!
Tak for svar begge.

HZ2000 kunne måske være sagen. Er lidt ligeglad med prisen. Kan godt leve med 30k hvis det holder lidt mere end 2 år :)

Når jeg sætter hånden på den grønne bjælke nederst så er det lige før jeg brænder mig på den B7 jeg har nu.
Har du husket at pille plastikfilmen af bagsiden på fjernsynet? Hvis ikke du har det, så kan varmen fra bunden ikke forplante sig til resten af bagsiden, og den bliver hængene nede i bunden. Sker det mens du ser TV2 News, Sky News, CNN osv med BREAKING bjælke, så er der bestemt risiko for at du får burn-in.

Men har man almindelig blandet forbrug, så sker det ikke uanset om man køber det ene eller andet mærke, ene eller anden årgang.
Ja, selvfølgelig :)

Det er ikke burn-in pga. billedet. Der er intet statisk på de kanaler jeg ser de steder hvor det grønne er.
Som skrevet ovenfor, skærmen er enormt varm det sted. Jeg fandt noget på en forumtråd forleden hvor en person havde nået at få LG's kundeservice til at indrømme at det var pga. varme fra strømforsyning, cpu eller lignende. Det virker mest sandsynligt for mig, dvs. de har simpelthen proppet for meget ind i det lille rum bag på sådan en B7 og varmen kan ikke komme væk.
Slet ingen som finder det underligt at samme bruger for samme fejl over en periode?

Det lyder jo næsten som et ufarligt lyskryds, hvor samme person køres ned flere gange :)
Det er ikke ofte folk melder denne fejl herinde, og jo, den kan klart nok ske, præcis som meget andet men flere gange og samme ejer? Så er det måske mere brugen af skærmen og opstillingen som gør det.
Rengøringen kan være en årsag, måske skal støvsugeren ikke op ved skærmen så ofte :)

edit: Det var bare BI, så mit argument her, er ikke korrekt, problemet kan forekomme på 2 skærme for samme ejer :) <B
Senest rettet af bbplayer 05 nov 2020, 17:53, rettet i alt 1 gang.
Waqas skrev: 05 nov 2020, 06:37 Godt at du lige fik føjet et måske ;)

Jeg har endnu ikke set et oled ældre end 3 år, uden fejl, her er der tale om LG serie 6 til 8.
Mit 55" B6 har ingen fejl, intet burn in, ingenting. So there you have it :)