Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har gået og spekuleret over 65HZ1000 + Sonos Arc vs 65HZ2000 i et stykket tid. I dag var jeg lige ude og kigge i et Panasonic Center. Og jeg synes faktisk at den integrerede soundbar på HZ2000 lød ganske fin og rent designmæssigt så flot ud. Faktisk brød jeg mig ikke så meget om at lytte til Sonos Arc, det var meget tydelig at lyden kom fra selve soundbaren.

Vores TV sidder på en sving arm på væggen, så helhedsløsningen med HZ2000 appellerer en del, især da side højtalerne i Arc'en vil komme til henholdsvis at pege ind i en terassedør på ½m afstand og et vindue 8m væk.

Det jeg sidder og spekulerer på nu er hvornår man skal slå til og til hvilken ca. pris. Sidste år tog Power ~10k af GZ2000 (37k -> 26.7k) på BF og Milo det samme i Januar.

I år har Power 2x taget 25% af TV bredt, deriblandt HZ2000, jeg tænker det som minimum også vil ske til BF (hvis der altså er lager..), og evt kan man jo ringe til et par panasonic centre i den periode og se hvad de kan byde på. Men hvor lang ned ville være en god pris (indenfor i år + Januar gider ikke vente længere)? Ønsketænking er ~20k, men det er nok netop ønsketænkning.
På trods af, at Power hele 2 gange har tilbudt Panasonic 65" HZ2000 til Kr. 22.500.- som weekend tilbud med 25% rabat (som var en fænomenal pris) så skal du ikke regne med, at skærmen bliver billigere på BF eller resten af året... så, ja 20.000.- eller derunder er ønsketænkning.
Gromit skrev: 24 okt 2020, 19:14 På trods af, at Power hele 2 gange har tilbudt Panasonic 65" HZ2000 til Kr. 22.500.- som weekend tilbud med 25% rabat (som var en fænomenal pris) så skal du ikke regne med, at Panasonic 65" HZ2000 bliver billigere på BF eller resten af året...
Første gang havde jeg slet ikke noget at undersøge markedet (og der var basis prisen hvis også lidt højere end de 30k den er nu), anden gang var det udsolgt inden jeg fik chancen. Ved 22.5k ville jeg nok også slå til (betale vist næsten 30k for mit Pioneer KRP-600M for 11 år siden :)

Men er det helt generelt at du ikke tror Power går under de 25% de har gjort før, eller specifikt for HZ2000?

EDIT: Første gang Power havde 25% var prisen vist 33k (så 24.8k med rabat), og her sidst 31k (så 23.3k) (baseret på pricerunner.dk)
lennon skrev: 24 okt 2020, 22:32 Alle gæt er lige gode, . . .
Men når der nu er en måneds tid til BF, så må man jo bruge tiden på et eller andet :)

Grunden til jeg spørger er også at jeg overvejer om det ville give mening at forhandle lidt med et Panasonic center inden BF. Jeg frygter nemlig lidt at Power vil lave feks 25-30% på alle TV men ikke have HZ2000 på lager. Men for at forhandle skal man have en ide om hvad en god (men ikke tåbelig) pris er.

Hvis jeg feks kunne få Milo med på 22.5k og betale med Forbrugsforening (6% bonus) ville det nok ikke være så skidt.
ziphnor skrev: 24 okt 2020, 23:03
lennon skrev: 24 okt 2020, 22:32 Alle gæt er lige gode, . . .
Men når der nu er en måneds tid til BF, så må man jo bruge tiden på et eller andet :)

Grunden til jeg spørger er også at jeg overvejer om det ville give mening at forhandle lidt med et Panasonic center inden BF. Jeg frygter nemlig lidt at Power vil lave feks 25-30% på alle TV men ikke have HZ2000 på lager. Men for at forhandle skal man have en ide om hvad en god (men ikke tåbelig) pris er.

Hvis jeg feks kunne få Milo med på 22.5k og betale med Forbrugsforening (6% bonus) ville det nok ikke være så skidt.
Uden at være sikker, så tror jeg ikke at du skal forvente et BF tilbud hvor du kan få yderligere rabat.
KevinL skrev: 02 nov 2020, 08:04 Uden at være sikker, så tror jeg ikke at du skal forvente et BF tilbud hvor du kan få yderligere rabat.
Var ude at kigge og snakke lidt i weekenden. Lader til at især HZ2000 faktisk nærmest er lidt udsolgt, hvilket ikke lige lægger op til de store rabatter. Power ved ikke hvornår de får lager igen, og et par andre butikker angiver 24/11 hvilket jo er meget tæt på BF. Lader til at det er de udbetalte feriepenge kombineret med at folk sidder der hjemme og keder sig, der gør sig gældende.

Jeg er ikke helt sikker på hvad jeg gør hvis jeg står på BF og feks HZ1000 kommer under 15k (eller hvis andre gode OLED's bliver presset voldsomt ned), mens HZ2000 er udsolgt. Jeg vil hellere have HZ2000, men ikke hvis det koster +15k. Hvis forskellen kommer under 10k så begynder det at ligne noget.

Milo tilbød godt nok at lave en aftale om de ville refundere forskellen hvis man køber nu og der kommer tilbud mellem her og feks Januar, men tror jeg venter til BF og ser.

Hmm, jeg må trøste-købe nogle andre gadgets i mellemtiden :) Måske en AMD 5950x CPU til home office...